Pół miliona pojazdów Scania w sieci
Klienci mogą obecnie śledzić swoje pojazdy na podstawie kategorii silnika lub paliwa
01.07.2021

Pół miliona pojazdów Scania w sieci

Ponad 500 tys. pojazdów Scania połączonych w ramach sieci porusza się po 100 rynkach na których działa firma, na bieżąco przesyłając dane do analizy. Dziesięć lat temu, jako pierwsza marka w branży, Scania wprowadziła urządzenie komunikacyjne jako standard we wszystkich pojazdach, co pozwoliło klientom firmy na poprawę wydajności ich biznesu. Scania może też efektywniej analizować dane na temat użytkowania swoich produktów oraz wzorce logistyczne.


Chociaż wszystkie nowe pojazdy Scania, które opuszczają fabrykę są wyposażone w urządzenie komunikacyjne, klienci muszą podpisać umowę, zanim Scania będzie mogła przetwarzać dane ich pojazdu i oferować dedykowane pakiety usług. Bezpłatny jest Pakiet Monitoring, zapewniający dostęp do Portalu Zarządzania Flotą (FMP) oraz Aplikacji Fleet, dzięki której klienci otrzymują regularnie e-maile przedstawiające podstawowe osiągi i zużycie pojazdu.

Najpopularniejszy z bardziej zaawansowanych opcji pakietów serwisowych jest Pakiet Kontrola. Daje on dostęp do bardziej szczegółowych informacji o wydajności, produktywności, bezpieczeństwie i wpływie firmy na środowisko. Jednak informacje na temat ponad 90 parametrów same w sobie nie wystarczą, dopiero ich analiza pozwala firmie transportowej czerpać pełnię korzyści.

Klienci korzystający z usług zarządzania flotą (FMS) mogą dostrzec wiele zalet płynących z danych dostępnych od ręki. Jako przykład może posłużyć nasz szwedzki klient, LindholmsGruppen, producent domów drewnianych i właściciel tartaków, który wymienił usługi Scania FMS w swoim rocznym raporcie na temat zrównoważonego rozwoju, jako pomocne narzędzie do osiągnięcia swoich celów w zakresie wydajności i niższych emisji – mówi Eva Sahlström, kierownik ds. projektów i komunikacji w dziale sprzedaży i marketingu.

Co wydarzy się w przyszłości?

Klienci mogą obecnie śledzić swoje pojazdy na podstawie kategorii silnika lub paliwa. Wraz z rosnącą elektryfikacją ciężkich transportów na horyzoncie pojawiają się kolejne kamienie milowe. Zmodernizowany sprzęt i oprogramowanie umożliwią również śledzenie wydajności pojazdów elektrycznych zasilanych z baterii (BEV). (ww)