Wodorowy Hilux
Toyota Motor Manufacturing UK (TMUK) rozpoczyna budowę Hiluxa z elektrycznym napędem na wodorowe ogniwa paliwowe drugiej generacji. Pierwsze prototypy powstaną w 2023 roku w zakładzie TMUK w Burnaston. Po fazie testów nastąpi seryjna produkcja wodorowego Hiluxa.
Celem projektu jest budowa bezemisyjnego terenowego pikapa z elektrycznym napędem zasilanym wodorowymi ogniwami paliwowymi drugiej generacji. Projekt wodorowego Hiluxa daje szansę zastosowania technologii ogniw paliwowych Toyoty w zupełnie nowym, nieeksplorowanym dotąd segmencie samochodów. Terenowe pikapy służą wielu branżom gospodarki oraz służbom mundurowym, które potrzebują praktycznych i niezawodnych, bezemisyjnych samochodów, aby zrealizować własne strategie dekarbonizacji.
Prototypowy Hilux zostanie wyposażony w komponenty napędu Toyoty Mirai drugiej generacji. TMUK zrealizuje projekt przy eksperckim wsparciu zespołu badawczo-rozwojowego Toyota Motor Europe.
Rozwój transportu wodorowego jest niezbędnym elementem procesu odejścia od emisyjnego transportu. Napęd wodorowy jest komplementarny wobec bateryjnych pojazdów elektrycznych, przynosząc szczególne korzyści w większych samochodach takich jak Toyota Hilux oraz w transporcie ciężarowym i zbiorowym. (ms)