Wodorowa ciężarówka Hyundai'a – zmodernizowana
Hyundai planuje wprowadzenie 1600 ciężkich samochodów ciężarowych na ogniwa paliwowe w Europie do 2025 r
27.05.2021

Wodorowa ciężarówka Hyundai'a – zmodernizowana

Pierwsza na świecie produkowana masowo ciężarówka napędzana wodorem Hyundai XCIENT Fuel Cell została zmodernizowana. Ma wejść na rynek w sierpniu tego roku.


XCIENT Fuel Cell 2021 jest wyposażona w system ogniw wodorowych o mocy 180 kW z dwoma stosami ogniw paliwowych o mocy 90 kW, zmodyfikowanymi dla tego modelu ciężarówki. Silnik elektryczny o mocy 350 kW i maksymalnym momencie obrotowym 2237 Nm umożliwia dynamiczną jazdę. Siedem dużych zbiorników wodoru zapewnia łączną pojemność około 31 kg paliwa, a trzy akumulatory wysokiego napięcia o pojemności 72 kWh stanowią dodatkowe źródło energii. Maksymalny zasięg XCIENT Fuel Cell 2021 ma wynosić około 400 km. Tankowanie pełnego zbiornika wodoru zajmuje około 8 do 20 minut, w zależności od temperatury otoczenia. Samochód jest teraz dostępny w konfiguracji 6x2, a także w opcji 4x2 wprowadzonej w poprzednim modelu.

Hyundai planuje wprowadzenie 1600 ciężkich samochodów ciężarowych na ogniwa paliwowe w Europie do 2025 r. Chce również w tym roku zaprezentować tę ciężarówkę na rynku północnoamerykańskim oraz sprzedawać ją w Chinach . (ms)