Rowery w wersji towarowej
Rower „DOUZE Cycles x La mobilité Toyota”

Rowery w wersji towarowej

Rowery cargo zyskują coraz większą popularność. Do niedawna na polskich drogach można było spotkać wyłącznie riksze. Obecnie rowery w wersji towarowej czyli cargo oferowane są do przewozu ludzi i towarów z bardzo różnorodną zabudową skrzyń ładunkowych.



Rowery, szczególnie te wspomagane elektrycznie, pojawiły się m.in. w ofercie firm CFM, a firmy kurierskie coraz częściej sięgają po tego typu pojazdy.

Toyota
Rower „DOUZE Cycles x La mobilité Toyota”

W Belgii płacą za dojazd do pracy rowerem

Żeby zwiększyć popularność rowerów, np. w Belgii, od 1 maja pracownicy dojeżdżający do pracy rowerem mają otrzymać 27 centów za każdy przejechany kilometr. Maksymalna dzienna liczba kilometrów objęta dofinansowaniem nie może przekroczyć 40 kilometrów.

Poza rowerami osobowymi przybywa pomysłów na konstruowanie i wdrażanie rowerów towarowych. Już w 2019 roku, czyli przed COVID-19, na IAA w Hanowerze zaprezentowano różnego rodzaju rowery cargo. W Polsce można je spotkać w centrach miast, jako np. mobilne „sklepy z kawą”.

Toyota
Rower „DOUZE Cycles x La mobilité Toyota”

Elektryczne rowery cargo Toyoty również w wersji osobowej

Toyota od września 2023 roku w swojej sieci dilerskiej we Francji ma oferować elektryczne rowery cargo. Projekt powstał we współpracy z rozpoznawalną i cieszącą się popularnością we Francji firmą Douze Cycles. Maksymalna ładowność skrzyni wynosi 100 kg, natomiast pojemność 300 litrów.

Jak podaje Toyota, „platforma może służyć także do przewozu trojga dzieci lub jednej osoby dorosłej”. Służy do tego specjalnie opracowana skrzynia osobowa z polipropylenu
z aluminiową ramą i stopniem ułatwiającym wsiadanie. W środku mieści się komfortowa kanapa pokryta oddychającą tkaniną, z regulacją wysokości siedziska i pasami bezpieczeństwa zapinanymi na magnetyczną klamrę.

Toyota
Rower „DOUZE Cycles x La mobilité Toyota”


Zasięg roweru na jednym ładowaniu ma wynieść 100 km. Pojazd wyposażono w silnik elektryczny o mocy 2500 watów, akumulator o pojemności 500 Wh, który można naładować w 4 godziny z gniazdka 230V. Rower wyposażono w hydrauliczne hamulce tarczowe i specjalne dla rowerów cargo opony zapewniające lepszą stabilność, przyczepność i komfort. W celu ograniczenia emisyjności, podzespoły produkowane są w większości z materiałów pochodzących z recyklingu.

Toyota
Rower „DOUZE Cycles x La mobilité Toyota”


Rozwiązaniem, które obecnie stosowane jest w niektórych pojazdach elektrycznych, jest modułowość. Rower składa się z 17 niezależnych części, które w łatwy sposób można wymienić.
Jak na razie nie są znane ceny takich pojazdów.