Renault stawia na ekologiczny wodór
Master Van H2-TECH – duży furgon do przewozu towarów
09.07.2021

Renault stawia na ekologiczny wodór

„H2” oznacza wodór, „VIA” oznacza drogę: Hyvia – efekt wspólpracy koncernu Renault i firmy Plug Power otwiera nową drogę do mobilności bezemisyjnej, tworząc kompletny i unikatowy ekosystem. Ekologiczny wodór pochodzący z elektrolizy wody zapewnia pojazdom z takim napędem zerową emisję CO2 podczas jazdy, zwiększony zasięg i czas ładowania skrócony do zaledwie kilku minut. Jeszcze w tym roku powstaną trzy modele Renault Master na ogniwa paliwowe zasilane wodorem.


Do końca bieżącego roku Hyvia zamierza uruchomić produkcję, magazynowanie i dystrybucję ekologicznego wodoru, łącznie z siecią terminali ładowania wodoru. Również do końca 2021 roku uzupełni ofertę modeli elektrycznych o szeroką gamę lekkich pojazdów dostawczych zasilanych ogniwami paliwowymi.

 

Renault

Produkcja, składowanie i dystrybucja ekologicznego wodoru

Hyvia polega w swojej działalności na wiedzy firmy Plug Power, jednego ze światowych liderów oferujących rozwiązania w zakresie paliwa wodorowego, który posiada ponad 20-letnie doświadczenie w produkcji elektrolizerów i zarządza siecią ponad 100 stacji dostarczających ponad 40 ton wodoru dziennie. Będzie oferować elektrolizery, mobilne stacje magazynowania oraz, już od końca 2021 roku, również stacje tankowania wodoru, montowane w zakładzie we Flins (Francja). Stacje te, dostępne na zasadach wynajmu lub sprzedaży, są proste i całkowicie bezpieczne w użyciu.

Gama aut dostawczych z napędem wodorowym

Hyvia opiera się w tym zakresie na rozległej wiedzy Grupy Renault, lidera w zakresie elektrycznych pojazdów dostawczych w Europie i pioniera w zakresie oferowanych od 2014 roku pojazdów dostawczych napędzanych wodorem.
Do końca bieżącego roku firma dysponować będzie gamą trzech pojazdów dostawczych zasilanych ogniwami paliwowymi:


• Master Citybus H2-TECH – miejski minibus wychodzący naprzeciw potrzebom firm i samorządów lokalnych, umożliwiający przewóz do 15 osób i dysponujący zasięgiem około 300 km.
• Master Van H2-TECH – duży furgon do przewozu towarów, przeznaczony dla firm przewozowych, dysponujący zasięgiem do 500 km i pojemnością ładunkową wynoszącą 12 m3.
• Master Podwozie z kabiną H2-TECH – duży furgon o jeszcze większej, wynoszącej 19 m3 pojemności ładunkowej, dysponujący zasięgiem 250 km.

Renault

KONSTRUKCJA NAPĘDU WODOROWEGO HYVIA

Pod względem konstrukcyjnym w pojazdach tych zastosowano rozwiązanie typu „Dual power” z zasilaniem elektrycznym i wodorowym. Mają one łączny zasięg do 500 km, z czego 100 km przypada na energię elektryczną, a reszta na energię ze źródła wodorowego.
Wszystkie pojazdy HYVIA są wyposażone w akumulator trakcyjny o pojemności 33 kWh, ogniwo paliwowe o mocy 30 kW i zbiorniki mogące pomieścić zależnie od wersji od 3 do 7 kg wodoru.
System oparty na ogniwie paliwowym obejmuje samo ogniwo i wszystkie podzespoły niezbędne do jego prawidłowego działania: układ zasilania i regulacji dopływu powietrza i wodoru oraz układy nawilżania i schładzania gazów.

Powyższa oferta będzie uzupełniona o usługi finansowania (takie jak leasing stacji ładowania wodoru i leasing pojazdów) oraz serwisowania tych pojazdów w punktach sieci Renault. (oprac. ms)

Renault