Peugeot e-Expert Hydrogen: kompaktowy dostawczak na wodór
Europejski rynek kompaktowych samochodów dostawczych to ponad 750 000 samochodów rocznie
02.06.2021

Peugeot e-Expert Hydrogen: kompaktowy dostawczak na wodór

Jeszcze w tym roku Peugeot zaprezentuje elektryczny kompaktowy furgon dostawczy zasilany wodorowym ogniwem paliwowym (hydrogen fuel cell) o nazwie Peugeot e-Expert Hydrogen. Tym samym francuska marka jest jednym z pierwszych producentów takiego samochodu dostawczego.


Samochód ten będzie do nabycia obok modeli spalinowych i elektrycznych z zasilaniem akumulatorowym. To najnowszy symbolem strategii marki „Extended power of choice”, która zapewnia przedsiębiorcom możliwość wyboru wśród szerokiej gamy zespołów napędowych, który najlepiej odpowiada jego potrzebom.

Peugeot
Zbudowany na bazie modułowej platformy EMP2 (Efficient Modular Platform) przystosowanej do różnych rodzajów napędu nowy PEUGEOT e-EXPERT Hydrogen jest samochodem w 100% elektrycznym


Technologia wodorowych ogniw paliwowych łączy napęd elektryczny z możliwością zatankowania wodoru do pełna w ciągu 3 minut i zasięgiem ponad 400 km w cyklu WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedures, aktualnie w trakcie homologacji). Stanowi odpowiedź na stale rosnącą liczbę coraz bardziej złożonych potrzeb i sposobów użytkowania samochodów przez klientów biznesowych. Daje także gwarancję większej swobody w prowadzeniu działalności gospodarczej.

Technologia ogniw wodorowych umożliwia:
• zwiększenie zasięgu, co jest niezwykle istotne, ponieważ zdecydowana większość kompaktowych furgonów porusza się w strefach podmiejskich i gęsto zaludnionych centrach miast, w których coraz częściej spotyka się wymóg stosowania napędów zeroemisyjnych,
• spełnianie jednej z najważniejszych funkcji lekkich pojazdów dostawczych, jaką jest przewóz dużych i ciężkich przedmiotów,
• zwiększenie elastyczności logistyki i optymalne wykorzystanie samochodów.

Peugeot
Sięgająca 6,1 m³ pojemność użytkowa oraz miejsce dla kierowcy i pasażera w dwumiejscowej kabinie są dokładnie takie same jak w wersjach spalinowych


Nowy PEUGEOT e-EXPERT Hydrogen wyróżnia się:
• możliwością pokonywania dowolnie długich tras bez lokalnej emisji CO2,
• możliwością zatankowania w ciągu 3 minut pełnego zapasu wodoru wystarczającego na ponad 400 km zasięgu w cyklu WLTP* (obecnie w trakcie homologacji),
• gniazdem ładowania akumulatora wysokonapięciowego,
• dwiema długościami nadwozia (Standard i Long) o identycznej pojemności przestrzeni ładunkowej co w wersji z silnikiem wysokoprężnym i wersji elektrycznej z akumulatorem trakcyjnym,
• przestrzenią ładunkową o pojemności do 6,1 m³,
• ładownością do 1100 kg,
• możliwością holowania przyczep o masie do 1000 kg.

Wersja elektryczna z wodorowym ogniwem paliwowym to kolejna propozycja zelektryfikowanych wersji Peugeot Experta, po wprowadzeniu na rynek w 2020 roku modelu e-EXPERT z zasilaniem akumulatorowym. Na początku 2021 roku model ten został uhonorowany tytułem International Van of The Year, stając się szóstym od 1992 roku samochodem Peugeot, który zdobył tę prestiżową nagrodę. (ms)