Hyundai Motor Company ogłosił aktualizację strategii biznesowej do roku 2025
Począwszy od premiery IONIQ 5 w 2021 roku, Hyundai planuje do 2025 roku sprzedawać 560 000 pojazdów elektrycznych rocznie
21.12.2020

Hyundai Motor Company ogłosił aktualizację strategii biznesowej do roku 2025

Strategia 2025 opiera się o trzy kluczowe filary: zwiększenie konkurencyjności biznesu motoryzacyjnego poprzez elektryfikację, osiągnięcie wiodącej pozycji w zakresie usług mobilności oraz ustanowienie inicjatyw na rzecz rozwoju ekosystemu wodorowego.

Pojazdy elektryczne

Począwszy od premiery IONIQ 5 w 2021 roku, Hyundai planuje do 2025 roku sprzedawać 560 000 pojazdów elektrycznych rocznie. Firma zamierza wprowadzić 12 całkowicie elektrycznych modeli, w tym pojazdy zbudowane na platformie E-GMP – nowej platformie Hyundai Motor Group dedykowanej do pojazdów elektrycznych.
W perspektywie średnio- i długoterminowej Hyundai zamierza osiągnąć pozycję lidera na rynku pojazdów elektrycznych i z 8~10 procentowym udziałem w rynku światowym do 2040 r. Od 2030 r. firma będzie stopniowo rozszerzać ofertę pojazdów elektrycznych na kluczowych rynkach, takich jak USA, Europa i Chiny. Hyundai będzie także wspierać popularyzację pojazdów elektrycznych na rynkach wschodzących, takich jak Indie, Rosja i Brazylia, dzięki bardziej zróżnicowanej gamie modeli elektrycznych. Hyundai zamierza jednocześnie zwiększyć konkurencyjność produkcji poprzez zwiększoną standaryzację części i obniżenie kosztów. Aby sprostać zróżnicowanym potrzebom Klientów w poszczególnych regionach, firma planuje realizować lokalne strategie produkcji.
Oprócz wprowadzania wiodących modeli samochodów elektrycznych, Hyundai podejmie również wysiłki w zakresie infrastruktury ładowania, a także w obszarze akumulatorów. Firma planuje zbudować w Korei 20 szybkich stacji ładowania do 2021 r. Na rynkach zagranicznych natomiast nadal będzie realizować projekty sieci szybkiego ładowania z różnymi partnerami, na wzór współpracy z IONITY w Europie.
Nowy model elektryczny luksusowej marki Genesis pojawi się w 2021 r. Poza rynkami Korei i Stanów Zjednoczonych, marka Genesis ma być rozwijana w Chinach i w Europie.

System ogniw paliwowych

W trakcie CEO Investor Day 2020, Hyundai zaprezentował HTWO, nową markę wiodącego na świecie systemu wodorowych ogniw paliwowych. Opierając się na ponad 20-letnim doświadczeniu w technologii wodorowych ogniw paliwowych, marka przedstawi wodór jako pozytywną energię dla ludzkości. HTWO pochodzi od H2 - cząsteczki wodoru, od H – pierwszej litery ang. słowa Hydrogen, czyli Wodór oraz od H – pierwszej litery ang. słowa ang. Humanity, czyli Ludzkość. Wprowadzenie na rynek nowej marki ogniw paliwowych ułatwi globalną działalność firmy Hyundai w tym obszarze i rozwinie ekosystem wodorowy.

Hyundai
Przy wprowadzaniu obecnych systemów ogniw paliwowych wykorzystano dziesięciolecia doświadczeń firmy Hyundai w dziedzinie ogniw paliwowych


Wraz z wprowadzeniem HTWO Hyundai intensyfikuje wysiłki na rzecz rozwoju systemu wodorowych ogniw paliwowych nowej generacji, który można zastosować w różnych formach mobilności, takich jak miejska mobilność powietrzna, samochody, statki i pociągi. System ogniw paliwowych nowej generacji będzie nie tylko dostępny dla wielu różnych produktów i usług związanych z mobilnością, ale także zapewni zwiększoną wydajność i trwałość w przystępnej cenie, o lżejszej architekturze i zwiększonej gęstości energii. Dzięki systemowi ogniw paliwowych nowej generacji firma zamierza zaoferować wysoce wydajną i zróżnicowaną gamę pojazdów napędzanych wodorem.
Dzięki strategicznym partnerstwom z firmami zajmującymi się wodorem, energią i logistyką na całym świecie, Hyundai Motor stale rozszerza działalność w zakresie systemów ogniw paliwowych, przyspieszając rozwój społeczeństwa wodorowego. Zwłaszcza nacisk na rozwój w tym obszarze kładziony jest w Korei, Stanach Zjednoczonych, Europie i Chinach.
Od czasu wprowadzenia na rynek pierwszego na świecie produkowanego masowo pojazdu elektrycznego ix35 z ogniwami paliwowymi w 2013 r., Hyundai rozszerza ofertę pojazdów napędzanych systemem ogniw paliwowych, takich jak SUV NEXO, ciężarówka XCIENT Fuel Cell oraz autobus elektryczny z ogniwami paliwowymi. Hyundai Motor jako członek Rady Wodorowej, globalnego stowarzyszenia wiodących firm energetycznych, transportowych i przemysłowych o wspólnej wizji i długoterminowych ambicjach w zakresie wodoru, jest zaangażowany we wspieranie przejścia na czystą energię. (ww)