Hybrydy w głównym nurcie rozwoju motoryzacji
Gama hybryd Toyoty liczy w Polsce 9 modeli reprezentujących sześć segmentów
04.05.2021

Hybrydy w głównym nurcie rozwoju motoryzacji

W 2020 roku pomimo pandemii sprzedaż hybryd Toyoty w Polsce wzrosła do poziomu 30 316 egzemplarzy, a łącznie na drogi wyjechało już ponad 100 000 aut hybrydowych marki. Popularność samochodów hybrydowych marki rośnie nieprzerwanie od 12 lat.


Już od kilku lat zelektryfikowany napęd hybrydowy należy w Polsce do głównego nurtu motoryzacji, co też jest dużą zasługą japońskiej marki. Toyota wprowadziła modele hybrydowe do wszystkich kluczowych segmentów oraz obniżyła ich ceny do poziomu aut z silnikami Diesla, co doprowadziło do tego, że obecnie hybrydy stanowią niemal połowę jej całkowitej sprzedaży. Potwierdzają to także najnowsze dane z tego roku – od 1 stycznia do 20 kwietnia do klientów trafiło już 12 698 hybryd marki.

Hybrydy Toyoty przełamują kolejną barierę

Jeszcze 10 lat temu sukcesem było obniżenie cen hybryd do poziomu zbliżonego do wersji z silnikami Diesla, zaś wersje benzynowe były zdecydowanie poza zasięgiem cenowym hybryd. Obecnie, dzięki niskiej utracie wartości modeli hybrydowych i wysokiemu popytowi na te auta na rynku samochodów używanych, może skalkulować raty za wybrane wersje zelektryfikowanych samochodów hybrydowych do poziomu ich odmian benzynowych. Ta decyzja pokazuje, jak mocną pozycję hybrydy wypracowały sobie wśród polskich kierowców i użytkowników przez ostatnie lata. Jasno widać także intencje marki, która nie musi walczyć o zwiększenie udziału sprzedaży hybryd – wymagane dziś normy średniej emisji spełnia dzięki dotychczasowym wynikom.

Szeroki wybór hybryd

Gama hybryd Toyoty liczy w Polsce 9 modeli reprezentujących sześć segmentów. Należą do nich Corolla – najpopularniejsza hybryda w Polsce, dostępna w trzech rodzajach nadwozia, miejski hatchback Yaris, kompaktowy crossover Toyota C-HR, średniej wielkości sedan Camry, legendarny liftback Prius oraz Prius Plug-in Hybrid, a także przestronne SUV-y – RAV4, RAV4 Plug-in Hybrid i Highlander.
Aby jeszcze bardziej zwiększyć popularność niskoemisyjnych hybryd i ułatwić dostęp do tej technologii jeszcze większej liczbie kierowców, Toyota przygotowała specjalną ofertę w programie Leasing SmartPlan. (ww)