Grupa Volkswagen i SEAT stawiają na elektromobilność
SEAT zapowiada rozpoczęcie w 2025 roku produkcję miejskiego samochodu elektrycznego
15.07.2021

Grupa Volkswagen i SEAT stawiają na elektromobilność

Grupa Volkswagen zbuduje swoją trzecią fabrykę akumulatorów w Hiszpanii, przy zakładach SEAT-a w Martorell. Szczegóły wspólnych planów Grupy Volkswagen i SEAT-a przedstawiono podczas Dnia Strategii Nowego Samochodu. Hiszpańska marka zakłada przewodzenie procesowi elektryfikacji branży motoryzacyjnej w Hiszpanii oraz rozpoczęcie produkcji miejskiego samochodu elektrycznego w 2025 roku.


Koncern i hiszpańska marka wyraziły gotowość współpracy z rządem Hiszpanii, by uczynić ten kraj wiodącym centrum e-mobilności.

- Hiszpania mogłaby się stać strategicznym filarem elektryfikacji całego koncernu – stwierdza Herbert Diess, CEO Grupy Volkswagen. – Zakładamy możliwość zapewnienia całego łańcucha wartości technologii e-mobilnej: montażu samochodów elektrycznych, produkcji ich elementów oraz budowy nowej fabryki akumulatorów. W zależności od ogólnych ram oraz pomocy publicznej już od 2025 roku samochody z segmentu Small BEV mogłyby być sygnowane napisem Made in Spain.

40 gigawatogodzin mocy

Fabryka akumulatorów w Hiszpanii byłaby trzecią, po zakładach w Szwecji i Niemczech. W całej Europie koncern planuje rozmieszczenie sześciu gigafabryk umożliwiających sprawną elektryfikację branży motoryzacyjnej.

 

SEAT

Lokalizacja nowej fabryki pozwoliłaby na bezpieczną dostawę akumulatorów do planowanej linii produkcyjnej samochodów elektrycznych w Hiszpanii. Gdy budowa dobiegłaby końca, pod koniec obecnej dekady, zakłady miałyby łączną moc 40 gigawatogodzin – zapowiada Thomas Schmall, prezes zarządu Volkswagen Group Components.

Elektryczny samochód SEAT-a

Działania wpisują się w plan Future: Fast Forward ogłoszony przez SEAT S.A. w marcu 2021 roku. Marka zakłada przewodzenie procesowi elektryfikacji branży motoryzacyjnej w Hiszpanii oraz rozpoczęcie produkcji miejskiego samochodu elektrycznego w 2025 roku. Podstawowym założeniem projektu jest uczynienie nowego modelu dostępnym dla możliwie jak najszerszej grupy odbiorców. Umożliwić ma to zakładana cena pojazdu rzędu 20-25 000 euro.

Chcemy działać wspólnie z rządem Hiszpanii, by uczynić ten kraj europejskim hubem elektryfikacji – mówi Wayne Griffiths, CEO SEAT S.A. – Oznacza to między innymi przystosowanie zakładów w Martorell do produkcji wyłącznie samochodów elektrycznych. Półwysep Iberyjski ma do odegrania kluczową rolę, by transport w Europie stał się neutralny klimatycznie do 2050 roku. Jesteśmy gotowi, by zmienić hiszpański rynek i przyczynić się do dekarbonizacji tej części Europy. (oprac. ww)