Spokojnego nowego Iveco
Biedronka i Powerdot uruchomią ogólnopolską sieć ładowania aut elektrycznych
Do końca 2024 roku powstanie 600 stacji
12.07.2023

Biedronka i Powerdot uruchomią ogólnopolską sieć ładowania aut elektrycznych

Sieć Biedronka uruchomi do końca przyszłego roku 1 800 punktów ładowania. Samochody elektryczne i hybrydowe typu plug-in będzie można naładować w 600 lokalizacjach przy sklepach sieci Biedronka zarówno w wielkich aglomeracjach, jak i mniejszych miastach, a każde urządzenie jednocześnie będzie mogło ładować do trzech aut. Pierwsze stacje, których operatorem jest firma Powerdot zostały uruchomione w Warszawie.



Użytkownicy „elektryków” mogą czuć się usatysfakcjonowani. Dzięki współpracy Biedronki i firmy Powerdot, która odpowiada za instalację urządzeń, trzykrotnie powiększy się obecnie istniejąca infrastruktura szybkiego ładowania pojazdów w Polsce, o mocy przekraczającej 100 kW. Stacje ładowania umieszczone będą na parkingach sklepów zarówno w wielkich miastach jak i małych miasteczkach, zapewniając szeroki dostęp do nowej usługi na terenie całego kraju.

Stacje będą posiadać trzy złącza: CCS, ChaDemo oraz Type 2 (Foto:: mat. prasowe)


Każda stacja dostępna przy wybranych sklepach sieci Biedronka będzie dysponować mocą 120 kW, co w praktyce będzie oznaczało możliwość szybkiego i komfortowego naładowania elektryka (dysponującego baterią o pojemności 50 kWh) w czasie ok. 20-30 minut, adekwatnym do czasu trwania zakupów w pobliskim sklepie sieci Biedronka. Po takiej operacji możliwe będzie przejechanie przykładowym autem elektrycznym około 200 km.

- Sieć ładowarek przy Biedronkach będzie rozmieszczona w całym kraju w taki sposób, aby poruszanie się pojazdów elektrycznych po polskich drogach było możliwe tylko korzystając z sieci ładowania aut przy Biedronkach w całym kraju – mówi Paweł Stolecki, dyrektor operacyjny i członek zarządu sieci Biedronka.

Biedronka
Powerdot i Biedronka uruchomienią 600 stacji do końca 2024 roku. Od lewej stoją: Paweł Stolecki, dyrektor operacyjny i członek zarządu sieci Biedronka i Grigoriy Grigoriev, dyrektor generalny Powerdot w Polsce. (Foto: mat. prasowe)


Stacje będą posiadać trzy złącza: CCS, ChaDemo oraz Type 2. Dzięki takiemu rozwiązaniu użytkownicy naładują nie tylko niemal każdego elektryka, ale również hybrydę typu plug-in. Korzystanie z urządzeń zlokalizowanych przy sklepach sieci Biedronka nie będzie wymagało zakładania konta, używania aplikacji, ani opłacania jakiegokolwiek abonamentu. Możliwe będą różne formy płatności: kartą bankową poprzez wbudowany terminal do kart płatniczych, kodem QR bez rejestracji, a także kartą RFiD w ramach roamingu (dzięki czemu obsłużeni zostaną również abonenci innych dostawców usługi ładowania).

Przy budowie stacji ładowania samochodów elektrycznych Biedronka współpracuje z firmą Powerdot, która jest inwestorem (tj. właścicielem) stacji, a także ich operatorem. Będzie również odpowiedzialna za ich funkcjonowanie od strony sprzedaży energii, obsługi płatności oraz oprogramowania, a do dyspozycji klientów będzie całodobowe centrum wsparcia.

- Projekt wpisuje się w ideę „destination charging” tj. ładowania samochodu przy okazji wykonywania codziennych obowiązków – mówi Grigoriy Grigoriev, dyrektor generalny Powerdot w Polsce.

Uruchomienie 600 stacji do końca 2024 roku, jest największym tego typu programem w Europie, stworzonym przez sieć handlową i operatora stacji ładowania. Pierwsze dwie stacje zostały uruchomione przy ul. Sytej i Pałacowej w Warszawie. (ww)