
Autobusy z wodorowymi silnikami na Olimpiadzie w Paryżu
Toyota udostępni 10 elektrycznych autobusów na ogniwa paliwowe (FCEV), które zapewnią bezemisyjny transport grupie ponad 5 000 gości podczas Igrzysk Olimpijskich i Paraolimpijskich w Paryżu. Po zakończeniu Igrzysk pojazdy będą służyły do przewozu pasażerów w regionie Ile de France.
Flota bezemisyjnych pojazdów na Igrzyskach Olimpijskich i Paraolimpijskich w Paryżu zostanie rozbudowana dzięki współpracy, jaką Toyota nawiązała z grupą GCK, skupiającą producentów oferujących rozwiązania technologiczne przyspieszające dekarbonizację transportu. Marka dostarczy tej organizacji moduły wodorowych ogniw paliwowych, które posłużą do konwersji 10 używanych autobusów Iveco w bezemisyjne pojazdy z napędem wodorowym.
Pierwszy zmodyfikowany autobus został zaprezentowany podczas RNTP Transport Event w Clermont-Ferrand we Francji. Po zakończeniu igrzysk autobusy trafią do floty francuskiej firmy B.E. Green oferującej usługi transportowe neutralne klimatycznie.

Ogniwa paliwowe marki są już używane w ciężarówkach, autobusach, pociągach, generatorach prądu i jachtach morskich. Toyota jest współproducentem autobusów CaetanoBus H2.City Gold, które mogą zapewnić bezemisyjny transport miejski i dalekobieżny. 115 takich pojazdów jest już wykorzystywanych w transporcie publicznym w Niemczech, Francji, Hiszpanii, Portugalii i Danii, a kolejne zamówienia są w trakcie realizacji. Wodorowe ogniwa paliwowe trafią w tym roku do samochodów ciężarowych marki VDL i będą wykorzystywane przez partnerów Toyoty w ramach sieci logistycznych TME. Marka uczestniczy także w pilotażowym programie elektryczno-wodorowego pociągu, testowanego obecnie w Hiszpanii.
Toyota jest globalnym partnerem Międzynarodowego Komitetu Olimpijskiego (MKOI) i Międzynarodowego Komitetu Paraolimpijskiego (IPC). (ms)