Autobusy na wodór z Portugalii
H2.City Gold, autobus wodorowy wyposażony w napęd na ogniwa paliwowe Toyoty
19.07.2021

Autobusy na wodór z Portugalii

CaetanoBus, portugalski producent autobusów oraz Toyota podjęły decyzję o strategicznym partnerstwie przy produkcji dwóch modeli bezemisyjnych, elektrycznych autobusów miejskich – wodorowego H2.City Gold i bateryjnego e.City Gold. Toyota jest udziałowcem CaetanoBus oraz dostawcą elektrycznych napędów na wodorowe ogniwa paliwowe do pierwszego z nich.


W 2019 roku Toyota i CaetanoBus wprowadziły technologię wodorowych ogniw paliwowych Toyoty do miejskiego autobusu firmy CaetanoBus. W ten sposób powstał model H2.City Gold, którego napęd opiera się na zestawie ogniw paliwowych, zbiornikach wodoru i innych kluczowych elementach opracowanych i produkowanych przez Toyotę. W grudniu 2020 roku spółka Toyota Caetano Portugal stała się udziałowcem CaetanoBus, aby bezpośrednio wesprzeć tę firmę w poszerzeniu oferty bezemisyjnych autobusów.

Toyota
Bezemisyjne autobusy H2.City Gold


H2.City Gold, autobus wodorowy wyposażony w napęd na ogniwa paliwowe Toyoty, ma zasięg 400 km, a jego tankowanie trwa 9 minut. Zarówno ten pojazd, jak i elektryczny model na baterię e.City Gold, otrzymają plakietki z logotypami Caetano oraz Toyota. Oba pojazdy skorzystają na dużej rozpoznawalności i silnej pozycji marki Toyota w Europie.

CaetanoBus to portugalski producent autobusów i podwozi. Firma oferuje gamę pojazdów dla miast i lotnisk, a dzięki szerokim możliwościom technicznym opracowuje rozwiązania transportowe indywidualnie dostosowane do potrzeb klientów. CaetanoBus jest także producentem autobusów COBUS – światowego lidera lotniskowego transportu autobusowego. (ms)