auto1
1000 wodorowych Hyundai na europejskich drogach
Hyundai zamierza sprawić, żeby auta wodorowe były oferowane w cenie porównywalnej z samochodami elektrycznymi
09.10.2021

1000 wodorowych Hyundai na europejskich drogach

Europejska sprzedaż zasilanego wodorem modelu Hyundai NEXO przekroczyła liczbę 1000 egzemplarzy od rozpoczęcia jego produkcji w 2018 roku. NEXO to drugiej generacji SUV z ogniwami paliwowymi, następca modelu Hyundai ix35 Fuel Cell. NEXO jest produkowany w Ulsan, w Korei Południowej, a rocznie w 2019 i 2020 roku produkowano ponad 6000 sztuk.

Innowacyjny napęd wodorowy wykorzystywany w modelu NEXO emituje wyłącznie parę wodną, produkt uboczny reakcji chemicznej między wodorem i tlenem, podczas której powstaje energia elektryczna. Według koreańskiego producenta NEXO zapewnia zasięg do 666 kilometrów, zgodnie z procedurą WLTP, a także krótki czas uzupełniania zbiorników wodoru poniżej pięciu minut.

To właśnie dzięki temu klienci mogą korzystać z jednego z największych zasięgów uzyskiwanych dla aut zasilanych ogniwami paliwowymi, a także z maksymalnej wygody podczas dłuższych podróży.

Hyundai
Hyundai NEXO drugiej generacji, elektryczny SUV zasilany ogniwami paliwowymi, przekroczył liczbę 1000 sprzedanych egzemplarzy w trzecim kwartale 2021 roku


Warto wspomnieć, że w ubiegłym roku Hyundai wprowadził na szwajcarski rynek użytkowy pojazd XCIENT Fuel Cell. Jest to pierwsza na świecie masowo produkowana ciężarówka zasilana ogniwami paliwowymi. Według danych z lipca 2021 roku, flota XCIENT Fuel Cell składała się z niemal 50 ciężarówek, a obecnie eksploatowane pojazdy przejechały już łącznie ponad 1,5 miliona kilometrów. Model na rok 2021 został wyposażony w system wodorowych ogniw paliwowych o maksymalnym zasięgu około 400 kilometrów i o mocy 190 kW, z dwoma układami ogniw o mocy 95 kW.

Hyundai
Hyundai szacuje, że do 2025 roku, na całym świecie, będzie sprzedawać ponad 110 000 pasażerskich i komercyjnych pojazdów wodorowych rocznie

Pondto, Hyundai przekazał do użytku także swój autobus Elec City Fuel Cell dwóm przewoźnikom w Monachium. Jego wysokopojemnościowy układ ogniw paliwowych o łącznej mocy 180 kW składa się z dwóch ogniw o mocy 90 kW i może zapewnić ponad 500 kilometrów zasięgu. Autobus napędzany wodorem jest obecnie testowany w Europie.

W Polsce zostało zarejestrowanych 8 egzemplarzy wodorowego modelu NEXO, bezemisyjne samochody można spotkać już na polskich drogach. (ww)