Wszechstronny stolik w nowym VW Multivan
VW Multivan pełen innowacyjnych rozwiązań
13.05.2021

Wszechstronny stolik w nowym VW Multivan

35 lat temu pojawił się na pokładzie pierwszego Multivana stolik z tyłu. Od tego czasu, to praktyczne rozwiązanie jest stale obecne w każdej kolejnej generacji tego wszechstronnego pojazdu. Z biegiem lat konstrukcja stolików stawała się coraz bardziej innowacyjna. Teraz, stolik w nowym Multivanie jest najbardziej wszechstronny w całej historii modelu.

Volkswagen Samochody Dostawcze od nowa wymyślił jego przeznaczenie: od teraz jest to wielofunkcyjny system, który może być używany również jako konsola środkowa - nie tylko z przodu, ale w każdym rzędzie siedzeń. Punkt wyjścia: w aktualnym Multivanie 6.1 stolik ma stałe miejsce – w tyle pojazdu. W zależności od wyposażenia, jest dostępny jako stolik składany lub wielofunkcyjny. Nowe rozwiązanie - dzięki systemowi prowadnic, w najnowszym Multivanie stolik można przesuwać i ustawiać z tyłu na wiele różnych sposobów. A to jeszcze nie wszystko!

Ponieważ prowadnice przebiegają właściwie przez całą długość wnętrza samochodu, stolik może być też wykorzystywany jako konsola środkowa w pierwszym rzędzie foteli. To rozwiązanie, którego nie miał żaden wcześniejszy Multivan.

Volkswagen Multivan
Koncepcja stolika w nowym Multivanie


Jak to wszystko działa? Stół porusza się w przód i w tył w prowadnicy przebiegającej przez środek samochodu. Można go zablokować w dowolnym miejscu. W pozycji domyślnej obie rozkładane połówki stołu i regulator wysokości są schowane – wtedy system służy jako konsola środkowa, którą, jak już wspomniano, można ustawić przy każdym rzędzie siedzeń. W górnej części tej konsoli znajdują się trzy uchwyty na kubki i schowek. Wielofunkcyjny stolik można unieść, naciskając duży przycisk. W ten sposób uzyskuje się dostęp do kolejnych schowków - na przykład na zabawki lub większe butelki z napojami. Jednocześnie można wyciągnąć i rozłożyć obie połówki stolika: z lewej i prawej strony. Jeśli chce się cały system zdemontować, wystarczy zwolnić go za pomocą dwóch uchwytów w jego podstawie. Używając tylko jednego z uchwytów, stolik można przesuwać do przodu i do tyłu. Jeśli stolik ustawiony jest jako konsola środkowa między fotelem kierowcy a pasażera z przodu, można go bardzo łatwo przesunąć do drugiego lub trzeciego rzędu siedzeń i utworzyć w ten sposób przejście do tyłu.

Elastyczność układu prowadnic i udoskonalenia stołu sprawiają, że nowy Multivan po raz pierwszy oferuje pasażerom zarówno przejście do tyłu pojazdu, jak i pełnowymiarową konsolę środkową. Przejście do tyłu jest nie tylko szerokie, ale i komfortowo wysokie. Przestrzeń wnętrza w kolejnej generacji Multivana jest równa tej w obecnym Multivanie 6.1. Co więcej, jeśli nowy Multivan zostanie skonfigurowany z panoramicznym szklanym dachem, oferowanym po raz pierwszy w tej linii modelowej, maksymalna przestrzeń nad głową jest jeszcze większa niż w poprzedniku. (ms)