System e-4ORCE Nissana dobry na każdą nawierzchnię
ARIYA e-4ORCE dysponuje łączną mocą 225 kW (306 KM) i generuje moment obrotowy o wartości aż do 600 Nm
12.03.2024

System e-4ORCE Nissana dobry na każdą nawierzchnię

Nissan zaprezentował możliwości swojej wyjątkowej technologii napędu na wszystkie koła, opracowanej specjalnie z myślą o zelektryfikowanych układach napędowych – e-4ORCE. Układ pozwala kierowcom z łatwością mierzyć się z najtrudniejszymi warunkami drogowymi.

 


Technologia e-4ORCE w pełni wykorzystuje system hamowania regeneracyjnego, który minimalizuje przechyły auta do przodu, aby zapewnić kierującemu poczucie bezpieczeństwa i kontroli, niezależnie od tego, czy zmaga się z zamarzniętą arktyczną tundrą, czy z porannym dojazdem do pracy. Dzięki temu pojazd z łatwością osiąga zamierzony tor jazdy w zakrętach.

Nissan ARIYA e-4ORCE

Moc i płynna jazda

W Nissanie X-Trail układ dwóch silników elektrycznych oferuje łączną moc 157 kW (213 KM): silnik umieszczony na przedniej osi ma moc 150 kW (moment obrotowy 330 Nm), a jednostka zamontowana na tylnej osi – 100 kW (moment obrotowy 195 Nm), co zapewnia imponujące przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 7 sekund. Układ przekazuje siłę napędową na tylną oś 10 tys. razy szybciej niż mechaniczny system napędu na cztery koła.

Nissan ARIYA e-4ORCE


Z kolei ARIYA e-4ORCE dysponuje łączną mocą 225 kW (306 KM) i generuje moment obrotowy o wartości aż do 600 Nm, co przekłada się na dynamiczne przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,7 sekundy. Oba modele wyróżniają się pewnym prowadzeniem i zwrotnością we wszystkich warunkach drogowych, zapewniając jednocześnie dynamiczną i płynną jazdę.

Układ e-4ORCE wykorzystuje akumulator do zasilania obu silników elektrycznych. Dla każdej osi pojazdu zastosowana została osobna jednostka, żeby zapewnić niezależne przekazywanie momentu obrotowego na każde z kół. Kierujący z łatwością osiąga zamierzony tor jazdy w zakrętach, wykonując kierownicą jedynie minimalne ruchy korygujące, a system kompensuje typowe niepożądane reakcje samochodu, takie jak podsterowność.

Nissan ARIYA e-4ORCE

Pewność na każdej nawierzchni

W technologii e-4ORCE siła napędowa jest rozdzielana na przednią i tylną oś tak, aby optymalizować wykorzystanie przyczepności opon w zależności od warunków jazdy, nawierzchni i sytuacji na drodze. System dobiera indywidualnie siłę hamowania każdego z kół. Dzięki tak precyzyjnemu sterowaniu układem dwóch silników i możliwości regulacji siły hamowania poszczególnych kół pojazd utrzymuje zadany tor jazdy niezależnie od tego, czy droga jest mokra, pokryta olejem, śliska od mokrych liści czy pokryta śniegiem lub lodem.

Kluczem do stabilnej jazdy jest wyważony rozdział mocy z obu silników, który może być dostosowywany w ciągu zaledwie jednej dziesięciotysięcznej sekundy, czyli znacznie szybciej niż w przypadku tradycyjnych mechanicznych układów napędu na wszystkie koła.

Nissan ARIYA e-4ORCE (Foto: Nissan)


Przechył czy tzw. efekt nurkowania nadwozia do przodu został zmniejszony dzięki układowi hamowania regeneracyjnego. Wrażenie opadania i wznoszenia nadwozia zostało ograniczone dzięki rozłożeniu siły hamowania rekuperacyjnego na przednią i tylną oś. Układ dwóch silników gwarantuje wyższy poziom odzyskiwania energii i optymalizuje zachowanie samochodu w różnych sytuacjach drogowych. (ms)