Złota Puma Forda
Edycja limitowana ST-Line X Gold bazuje na wersji ST-Line X, łącząc sportową sylwetkę z bogatym wyposażeniem bazowym
29.07.2022

Złota Puma Forda

W zeszłym roku Ford zorganizował nietypowy konkurs, w którym głosy oddane przez fanów w mediach społecznościowych zadecydowały o stylistyce nowej wersji Pumy ST. Ponad 275 tysięcy głosów oddanych na profilach marki na Twitterze i Instagramie jednoznacznie potwierdziło, że firma powinna opracować samochód ze sportowym zacięciem i elementami w złotym kolorze.


Specjalna limitowana edycja Forda Pumy ST-Line X Gold bazuje właśnie na tym projekcie, który spotkał się z entuzjastycznym przyjęciem. To pierwsza taka sytuacja w historii Forda, kiedy tak liczna grupa fanów zadecydowała o wyglądzie samochodu.

Ford
Ford Puma ST-Line X Gold

Sportowy wygląd

Nową wersję, która dołączyła właśnie do gamy Pumy w Polsce, wyróżnia kilka cech. Przede wszystkim jest to sportowy wygląd zewnętrzny, choć nie aż w takim stopniu jak Puma ST, co dla wielu fanów marki może być idealnym kompromisem. Model w tej specyfikacji dostępny jest w dwóch wersjach silników hybrydowych – o mocy maksymalnej 125 KM i 155 KM.

Zewnętrzna stylistyka wersji ST-Line X Gold obejmuje duży tylny spojler, podwójne czarno-złote pasy wzdłuż maski i dachu, 18-calowe obręcze kół w kolorze złotym oraz elektrycznie składane lusterka z lampkami oświetlającymi podłoże z projekcją logo „Puma”.

Ford
Ford Puma ST-Line X Gold


Wyposażenie wnętrza obejmuje przeszycia w kolorze Aurora Gold – na częściowo skórzanej tapicerce foteli, boczkach przednich drzwi, na dywanikach, na uchwycie hamulca ręcznego oraz na mieszku dźwigni zmiany biegów. Kanały wentylacyjne także zostały wykończone w kolorze złotym.

Bogate wyposażenie standardowe

Edycja limitowana ST-Line X Gold bazuje na wersji ST-Line X, łącząc sportową sylwetkę z bogatym wyposażeniem bazowym. Oznacza to m.in. 18-calowe koła, automatyczną klimatyzację czy system audio Bang&Olufsen już w standardzie.

Ford
Ford Puma ST-Line X Gold


W edycji Gold samochód został jednak doposażony w wiele elementów – to m.in. pakiet Driver Assistance obejmujący monitorowanie martwego pola widzenia, tempomat adaptacyjny, system wspomagający parkowanie, kamerę ułatwiającą parkowanie tyłem, a także czujniki parkowania z przodu czy asystenta wspomagającego kierowcę w unikaniu lub zmniejszaniu skutków kolizji z poprzedzającymi pojazdami lub pieszymi do prędkości maksymalnej 180 km/h. W standardzie znajdują się także nakładki na progi przednich drzwi oraz pakiet Winter obejmujący podgrzewane przednie fotele, podgrzewaną kierownicę i podgrzewaną przednią szybę (Quickclear).

Samochód jest dostępny w Polsce w dwóch wersjach silnikowych z dwusprzęgłową przekładnią PowerShift – o mocy 125 KM, której cena rozpoczyna się od 139 300 zł oraz 155 KM, cena od 142 600 zł. (ms)