auto1
Z A1 znikają ostatnie zwężenia
Maksymalną prędkość autostradową będzie można wprowadzić dopiero po zakończeniu kontraktu (Foto: GDDKiA)
21.12.2022

Z A1 znikają ostatnie zwężenia

Na odcinku pomiędzy węzłami Piotrków Trybunalski Południe i Kamieńsk dostępna jest już cała szerokość jezdni autostrady A1, czyli trzy pasy w kierunku Gdańska, Niespełna przed miesiącem GDDKiA udostępniła do ruchu całą szerokość jezdni w kierunku Katowic. Oznacza to, że na całym, niemal stukilometrowym odcinku od Tuszyna do Częstochowy, kierowcy mają do dyspozycji dwie jezdnie po trzy pasy ruchu.


Udostępnienie całej szerokości jezdni nie oznacza, że będzie można rozwijać na tym odcinku prędkość 140 km/h. W dalszym ciągu poruszamy się bowiem po placu budowy i do jej zakończenia będzie tam obowiązywało ograniczenie do 100 km/h. Maksymalną prędkość autostradową będzie można wprowadzić dopiero po zakończeniu kontraktu, co nastąpi wiosną przyszłego roku.

Dofinansowanie ze środków UE

Łączny koszt prac budowlanych związanych z przebudową ok. 81 km istniejących odcinków dróg - A1 od Tuszyna do Piotrkowa Trybunalskiego oraz DK1 od Piotrkowa Trybunalskiego do początku obwodnicy Częstochowy - to ponad 2,8 mld zł. Całkowita wartość projektu to ok. 3,5 mld zł, z czego blisko 1,7 mld zł to dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. (ww)