Wzrosty sprzedaży nowych opon
Wzrosty są dwucyfrowe i pozwalają przyjąć optymistyczne założenia na cały rok
12.05.2021

Wzrosty sprzedaży nowych opon

Według danych Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego (PZPO) w pierwszym kwartale 2021 roku zanotowano odbicie sprzedaży we wszystkich kategoriach z wyjątkiem opon przemysłowych.


Wzrosty są dwucyfrowe i pozwalają przyjąć optymistyczne założenia na cały rok: w segmencie opon osobowych +13%, SUV +30%, ciężarowych +36%, dostawczych +19%, motocyklowych (+30%), rolniczych +18%. Wyraźnie zwiększyła się sprzedaż opon klasy premium – zarówno w segmencie samochodów osobowych i dostawczych (+33%), jak i ciężarowych (+41%). Także z całej europejskiej perspektywy widać pozytywne trendy w sprzedaży opon – co potwierdzają dane Europejskiego Związku Producentów Opon i Gumy (ETRMA).

PZPO


Bardzo dobre dane sprzedaży za pierwszy kwartał budują optymizm na cały 2021 rok. Widać, że na rynku jest popyt na opony. Najbardziej popularne rozmiary trzeba sprowadzać z innych rynków albo czekać na kolejne dostawy z fabryk. Duże nadzieje wiążemy ze szczepieniami. Tutaj kwestia zdrowia każdego z nas wprost przekłada się na likwidację obostrzeń i odmrożenie gospodarki – wskazuje Maciej Winiarz, prezes zarządu Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego (PZPO).

W pierwszym kwartale 2021 roku widać ożywienie – po głęboko ujemnym roku 2020, kiedy to przemysł oponiarski został silnie dotknięty pandemią Covid-19, także w wyniku obostrzeń obowiązujących w całej Europie.

PZPO

Warto podkreślić, że dynamika w Polsce jest znacznie wyższa niż w całej Europie, co potwierdza potencjał naszego rynku w długim okresie. Kolejny kwartał z rzędu największe wzrosty notują opony klasy premium zapewniające największe bezpieczeństwo na drodze – rosnąca świadomość kierowców w tym zakresie jest bardzo pozytywnym zjawiskiem – podsumowuje Piotr Sarnecki, dyrektor generalny PZPO. (ww)

PZPO