Wzrost sprzedaży marki Opel w 2021 roku
Do udanych wyników Opla w znacznym stopniu przyczyniły się modele z segmentu B-SUV
14.01.2022

Wzrost sprzedaży marki Opel w 2021 roku

Opel zakończył 2021 rok na polskim rynku z bardzo dobrym wynikiem – 8,9 proc. wzrostem rejestracji w segmencie nowych samochodów osobowych oraz dostawczych do 3,5 t.1 Niemiecka marka zarejestrowała w Polsce w mijającym roku 19 284 nowe samochody, więcej o 1 573 sztuki niż w 2020 roku. Opel zwiększył również udział w rynku z 3,63 proc. w 2020 roku do 3,70 proc. w 2021 roku.



Do udanych wyników Opla w znacznym stopniu przyczyniły się modele z segmentu B-SUV. Sprzedaż Opla Crosslanda osiągnęła poziom 2 706 sztuk, co oznacza wzrost o 12%. Dużą popularnością cieszyła się również Mokka. Ta emocjonująca nowość Opla przekonała do siebie 2 382 klientów. Solidny wynik 1 329 sztuk zanotował również Opel Grandland z segmentu C-SUV. Jego najnowsza wersja pojawi się już wkrótce w salonach sprzedaży marki Opel w Polsce.

Opel

Ponadto w 2021 roku Opel osiągnął na polskim rynku imponujący wynik w segmencie lekkich samochodów dostawczych do 3,5 t. W porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku sprzedaż wzrosła aż o 57,8 proc. do 4 422 sztuk. Udział w rynku zwiększył się o 1,28 pp. z 4,7 proc. w 2020 roku do 5,98 proc. w 2021 roku. Do tych osiągnięć istotnie przyczyniły się wyniki uzyskane przez największy w gamie model – Movano, który zanotował rekordową sprzedaż od momentu jego wprowadzenia na rynek w 2010 roku. Tylko w grudniu sprzedaż tego modelu wzrosła o imponujące 212 proc. w porównaniu do grudnia 2020 roku. W całym 2021 roku sprzedanych zostało aż o 85 procent więcej Movano. Znaczne wzrosty w 2021 roku zanotowały także modele Combo Cargo (+9 proc.) oraz Vivaro (+36 proc.).

- Chcemy kontynuować trend wzrostowy w 2022 roku m.in. w oparciu o modele elektryczne, dzięki wprowadzeniu do oferty ciekawych rozwiązań zakupu i użytkowania tych samochodów. Mamy znakomite produkty z wysokim udziałem pojazdów zelektryfikowanych w gamie. Ponadto klienci mogą oczekiwać bardzo atrakcyjnych nowości – Astry, Astry Sports Tourer i Grandlanda, także w wariantach hybrydowych plug-in - podsumował Męciński, dyrektor marki Opel w Polsce.

Wraz z wejściem w styczniu br. do oferty na polskim rynku nowego Movano-e, klienci mogą wybrać każdy model dostawczego Opla z napędem w pełni elektrycznym. Opel kontynuuje więc elektryfikację marki i poszczególnych modeli — od samochodów osobowych po lekkie pojazdy użytkowe. Nowa pięciodrzwiowa Astra będzie dostępna dla klientów już od wiosny, również jako mocna i oszczędna hybryda plug‑in. W 2023 r. do oferty dołączy Astra‑e z napędem w pełni elektrycznym.

Swoją premierę będzie miała także nowa Astra Sports Tourer. Kompakt z nadwoziem kombi trafi do sprzedaży latem tego roku, z napędem konwencjonalnym oraz hybrydowym plug-in. Do połowy 2022 r. zelektryfikowanych zostanie 11 modeli Opla, w tym cała gama lekkich pojazdów użytkowych. (ww)