VW ID. Buzz GTX - najmocniejszy seryjny van wszech czasów
Prędkość maksymalna modeli GTX jest elektronicznie ograniczona do 160 km/h
22.03.2024

VW ID. Buzz GTX - najmocniejszy seryjny van wszech czasów

Volkswagen Samochody Użytkowe zaprezentował model potężnego ID. Buzz GTX, którego producent określił najmocniejszym seryjnym vanem wszech czasów.

 


Buzz GTX o mocy 250 kW (340 KM) z dwoma rozstawami osi i dwoma rozmiarami akumulatorów, dostępny jest w wersji 5-, 6- lub 7-miejscowej ze standardowym napędem na wszystkie koła.
Nowy ID. Buzz GTX jest wyposażony w silniki elektryczne. Pierwszy o mocy 80 kW napędza oś przednią, drugi o mocy 210 kW napędza oś tylną – oba razem tworzą napęd na wszystkie koła.

Prędkość maksymalna modeli GTX jest elektronicznie ograniczona do 160 km/h. Akumulator o pojemności 79 kWh ładowany jest na stacjach szybkiego ładowania mocą do 185 kWh. Przy maksymalnej mocy można go naładować od 10 do 80 procent w około 26 minut. Akumulator o pojemności 86 kWh pochłania energię do 200 kWh na stacjach szybkiego ładowania prądem stałym. Można go także naładować od 10 do 80 procent w około 26 minut przy maksymalnej mocy ładowania.

ID.Buzz.GTX


Dzięki wzrostowi mocy o 100 kW (136 KM) i napędowi 4MOTION Buzz GTX oferuje zwiększoną siłę holowania: wersja z normalnym rozstawem osi pewnie holuje do 1800 kg (z hamulcem, nachylenie 8%). Buzz GTX z długim rozstawem osi ma maksymalną masę 1600 kg. W związku z tym obciążenie przyczepy można zwiększyć. System 4MOTION zapewnia doskonałe właściwości trakcyjne, zwłaszcza na mokrych lub sypkich nawierzchniach, nawet podczas holowania przyczepy. Dlatego zaleca się to auto jako idealny pojazd ciągnący - na przykład do przyczep do łodzi lub koni, które często poruszają się po śliskim terenie.

ID. Buzz GTX (Foto: Volkswagen/ mat. prasowe)


Buzz z długim rozstawem osi będzie opcjonalnie dostępny z panoramicznym dachem „Smart Glass”. Może być przełączany elektronicznie jako przezroczysty lub nieprzezroczysty. To największy panoramiczny dach, jaki kiedykolwiek zastosowano w Volkswagenie. (ms)