VW Caddy 5 z biwalentnym silnikiem
Nowy Caddy TGI jest dostępny tylko w wersji z długim rozstawem osi w wariantach Cargo, Kombi, Caddy Life i Style
16.07.2022

VW Caddy 5 z biwalentnym silnikiem

W poznańskim zakładzie Volkswagena rozpoczęto produkcję kolejnej wersji modelu Caddy 5. Nowe auto wyposażone jest w biwalentny, czyli pracujący zarówno na benzynę, jak i na gaz ziemny silnik TGI.


To jednostka napędowa 1.5 TGI o mocy 96 kW z manualną skrzynią biegów. W samochodzie montowanych jest aż pięć zbiorników gazu o łącznej pojemności wodnej 139 l. Mieści się w nich ok. 35 m3 gazu pod ciśnieniem 180-200 bar. Zbiornik benzyny ma natomiast pojemność 11,5 l. W napęd CNG wyposażana jest dłuższa wersja modelu - Volkswagen Caddy 5 Maxi, z rozstawem osi wynoszącym 2970 mm, zarówno w wersji Cargo, jak i w wersji osobowej: Kombi, Life oraz Style, w tym również w wersji 7-miejscowej.

Volkswagen
Widok pięciu butli gazowych zainstalowanych w Caddy Maxi TGI: Montaż zbiorników stalowych i instalacji gazowej w Caddy CNG w zakładzie w Poznaniu


Volkswagen Caddy z napędem CNG standardowo wyposażony jest m.in. w Digital Cockpit (pozwala to np. na wyświetlanie równolegle dodatkowych paramentów jazdy dla gazu CNG oraz dla benzyny) oraz w centralny zamek z systemem Keyless Start.

Volkswagen
Oprócz benzyny i oleju napędowego istnieje trzecia alternatywa napędu w wersji Caddy TGI ( na gaz ziemny)


W przypadku poprzedniego modelu Caddy, który również oferowany był w wersji z napędem CNG, wyprodukowane w Antoninku i wyposażone już wstępnie w wydech, reduktor ciśnienia, główny przewód gazowy i mały zbiornik benzynowy samochody były transportowane do zakładu zabudów specjalnych w Swarzędzu i tam uzupełniane o instalację CNG. Caddy 5 z napędem na gaz ziemny powstaje w całości w głównym zakładzie Volkswagen Poznań w Poznaniu. (ms)