Volkswagen przyjazny środowisku
Volkswagen potwierdził, że w 2020 roku z naddatkiem spełnił europejskie cele w zakresie redukcji średniej emisji dwutlenku węgla w nowych samochodach
22.01.2021

Volkswagen przyjazny środowisku

Strategia handlowa Volkswagena zakłada, że w 2021 roku marka przyspieszy proces zmian w kierunku e-mobilności i wprowadzi nowe modele, które znacznie ograniczają emisje dwutlenku węgla.

 W tym celu inwestycje na rozwój emobilności w latach 2020-2024 wyniosą ponad 11 miliardów euro. Po zakładach w Zwickau i Dreźnie transformacji zostaną poddane fabryki w Emden i Chattanooga (USA), a do 2025 roku marka wprowadzi na rynek 20 nowych modeli z elektrycznym napędem.

- Chcemy, by Volkswagen stał się najbardziej pożądaną marką oferującą samochody przyjazne środowisku. Plan ten konsekwentnie realizujemy w ramach strategii „Way to Zero” i w przyszłości położymy jeszcze większy nacisk na elektryfikację aut Volkswagena – stwierdził Ralf Brandstätter, prezes zarządu marki Volkswagen.

VW
Wyczekiwany na polskim rynku ID.4

W bieżącym roku Volkswagen rozbuduje ofertę samochodów skonstruowanych na modułowej platformie MEB – elektryczne modele ID.4, ID.4 GTX oraz ID.5 będą stopniowo wprowadzane na rynki zagraniczne.

VW
Volkswagen potwierdził, że w 2020 roku z naddatkiem spełnił europejskie cele w zakresie redukcji średniej emisji dwutlenku węgla w nowych samochodach. Emisja CO2 aut VW była mniejsza o 6 milionów gramów niż dopuszczają przepisy


W ramach ofensywy w dziedzinie aut elektrycznych w minionym roku Volkswagen dostarczył 212.000 samochodów z napędem tego rodzaju – najwięcej w swojej historii. Znalazło się wśród nich 134.000 aut całkowicie elektrycznych, co oznacza potrojenie tej liczby w porównaniu z poprzednim rokiem. Wśród tych 134.000 było 56.500 egzemplarzy elektrycznych ID.3. W grudniu Volkswagen ID.3 okazał się najpopularniejszym samochodem elektrycznym (BEV) w Finlandii, Słowenii i Norwegii, w Niderlandach był nim przez trzy miesiące z rzędu. W Szwecji w grudniu 2020 roku ID.3 stał się nawet najchętniej kupowanym modelem w ogóle, bez uwzględniania podziału na rodzaj napędu. W Niderlandach i Niemczech Volkswagen zajął w całym 2020 roku pierwsze miejsce pod względem sprzedaży samochodów elektrycznych – w Niemczech udział marki w rynku modeli typu BEV wyniósł 23,8 procent, a w Niderlandach 23 procent. (ww)