Volkswagen Caddy na ścianie
Mural namalowało Good Looking Studio
24.02.2021

Volkswagen Caddy na ścianie

Niecodzienny mural powstał w centrum Warszawy i reklamuje model dostawczego auta VW Caddy 5. Został wykonany rękoma pięciu malarzy, którzy pracując w specjalnej windzie, w kilka dni przełożyli ilustrację Dawida Ryskiego na ścianę jedenastopiętrowego budynku, zużywając przy tym 120 litrów farby. W centrum kompozycji znajduje się jej główny bohater – nowy Volkswagen Caddy 5.

Jest to najprawdopodobniej pierwszy mural, w którym marka motoryzacyjna w całości oddała projektowanie jego wyglądu i formy artyście.

- Ręcznie malowana reklama wielkoformatowa jest jedną z najstarszych form reklamy wizualnej. Największą wartość przedstawiają murale, które nie są dosłowne i stanowią pewną artystyczną interpretację wizualnie opowiadającą o produkcie, jego właściwościach i przewagach. Dzięki temu możemy cieszyć się codziennie reklamą, która będąc inną od pozostałych ozdabia, a nie zakłóca odbiór tkanki miasta– mówi autor projektu Dawid Ryski.

Dawid Ryski znany również jako Talkseek i Risky, to znany ilustrator, grafik, twórca plakatów i muzyk. Projektuje plakaty koncertowe, okładki płyt, ilustruje prasę. Gra na perkusji w punkowym zespole The Black Tapes. Razem z żoną Anulą tworzy kolektyw rysowników Pinata Unique. Ilustracje Dawida Ryskiego można znaleźć m.in. w „Dużym Formacie”, „Przekroju”, „Wprost” czy „Charakterach”. Jako grafik współpracował z Łódź Design Festival, Watch Docs Festiwal oraz Goethe Institut. Największą przyjemność sprawia mu projektowanie plakatów koncertowych.

Mural namalowało Good Looking Studio, które wielkoformatowym malarstwem zajmuje się już przeszło 10 lat. Można powiedzieć, że to właśnie dzięki GLS ta forma reklamy odzyskała swoją dawną świetność, bo od początku istnienia Studia celem jego członków była restauracja rzemiosła. W czasie swojej działalności malarze Good Looking Studio namalowali ponad tysiąc murali.
(opr. ms)