Toyota najcenniejszą marką motoryzacyjną na świecie
Toyota opiera swoją globalną pozycję na bogatej i zróżnicowanej gamie samochodów, nowoczesnych technologiach i dominacji na rynku alternatywnych napędów
21.10.2021

Toyota najcenniejszą marką motoryzacyjną na świecie

Toyota jest najcenniejszą marką motoryzacyjną i siódmą najbardziej wartościową marką na świecie – wynika z najnowszego rankingu Best Global Brands 2021 firmy Interbrand. Wartość marki Toyota została wyceniona na 54,1 mld dolarów i jest o 5 procent wyższa niż w roku ubiegłym. Pierwsze miejsce rankingu najcenniejszych marek świata zajęła firma Apple – jej wartość wyceniono na 408 251 mld USD.


Wróćmy do motoryzacji. Toyota jest od lat najpopularniejszą marką samochodową na świecie, a Toyota Motor Corporation to obecnie największy producent samochodów. W pierwszej połowie 2021 roku do klientów trafiło 5 004 625 samochodów osobowych marki Toyota i 5 467 218 aut wszystkich marek należących do Toyota Motor Corporation.

Interbrand podkreśla w swoim podsumowaniu, że Toyota opiera swoją globalną pozycję na bogatej i zróżnicowanej gamie samochodów, nowoczesnych technologiach i dominacji na rynku alternatywnych napędów. Marka koncentruje się na rozwoju zelektryfikowanych samochodów, stale rozbudowując ofertę modeli z napędem hybrydowym, plug-in hybrid, elektrycznym na baterie oraz elektrycznym na wodór i przyczyniając się do dekarbonizacji transportu i gospodarki. Do dziś Toyota sprzedała ponad 18,7 milionów zelektryfikowanych aut.

Wśród marek samochodowych w tym rankingu na 8. miejscu, tuż za Toyotą, znalazł się Mercedes-Benz z wartością 50 866 mld USD. Dalej na 12. miejscu jest BMW – 41 631 mld USD, na 14. Tesla – 36 170 mld USD, a na 25. Honda – 21 315 mld USD.

W ogólnym rankingu wszystkich firm, tuż za Apple znalazł się Amazon – wartość 249 249 mld USA, a dalej w kolejności Microsoft – 210 191 mld USD, Google – 196 811 mld USD, Samsung – 74 635 mld USD, a tuż przed Toyotą, na 8. miejscu Coca-Cola – 57 488 mld. USD. (ms)