Topowy wariant nowego BMW serii 7
Prędkość maksymalna ograniczona jest elektronicznie do 250 km/h
19.04.2023

Topowy wariant nowego BMW serii 7

BMW zaprezentowało elektryczny, usportowiony samochód będący topowym wariantem nowego BMW serii 7. Pod maską 660 – konna jednostka pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 3,7 s, co oznacza, że i7 M70 xDrive jest najszybszym samochodem BMW z napędem elektrycznym. Wprowadzenie do sprzedaży na światowe rynki rozpocznie się w drugiej połowie 2023 r.

 

Nowe BMW i7 M70 xDrive posiada silniki elektryczne na przedniej i na tylnej osi generujące łącznie maksymalną moc systemową 485 kW (660 KM) wraz z układem jezdnym M. Topowy model nowego BMW serii 7 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,7 s, co czyni go najszybszym samochodem BMW z napędem elektrycznym. Prędkość maksymalna ograniczona jest elektronicznie do 250 km/h.

BMW
(Foto: BMW)


Pojemność energetyczna umieszczonego w podłodze akumulatora wysokonapięciowego wynosząca 101,7 kWh umożliwia BMW i7 M70 xDrive osiągnięcie zasięgu od 488 do 560 km. Nowa funkcja MAX RANGE pozwala zwiększyć zasięg o około 15 do 25% poprzez odpowiednie ograniczanie mocy napędu i prędkości maksymalnej oraz redukcję funkcji komfortowych.

(Foto: BMW)


Zaawansowane oprogramowanie Combined Charging Unit optymalizuje wydajność i szybkości ładowania akumulatora wysokonapięciowego standardowo z mocą do 22 kW przy ładowaniu AC i do 195 kW przy ładowaniu DC. Pozwala to na zwiększenie zasięgu nawet o 170 km w ciągu 10 minut na stacji ładowania o dużej mocy.

(Foto: BMW)


Standardowy układ jezdny nowego BMW i7 M70 xDrive obejmuje adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne obu osi z automatyczną regulacją poziomu zawieszenia oraz elektronicznie sterowane amortyzatory, których reakcja jest optymalizowana przez układ hydrauliczny M.
Standardowe wyposażenie zawiera także zintegrowany aktywny układ kierowniczy oraz pakiet Executive Drive Pro z aktywną stabilizacją przechyłów bocznych i funkcją aktywnego komfortu toczenia. Całość uzupełnia sportowy układ hamulcowy M oraz 21-calowe obręcze kół M ze stopów lekkich.

(Foto: BMW)


Nowe BMW i7 M70 xDrive wyróżnia się wyglądem zewnętrznym na tle innych modeli z tej serii. Głównym elementem stylistyki przodu jest nowa interpretacja typowych dla BMW podwójnych okrągłych reflektorów oraz atrapy chłodnicy BMW.

Producent zapowiada, że i7 M70 xDrive  trafi do sprzedaży w drugiej połowie roku. Ceny modelu nie sa jeszcze znane ale tanio nie będzie, bowiem za słabszą wersję elektrycznego BMW i7 xDrive60 trzeba zapłacić od 650 tys. zł (544 KM, 4.7 s do "setki"). (ms)