Skoda stawia na elektromobilność
Skoda zamierza znaleźć się w gronie pięciu najlepiej sprzedających się marek samochodów w Europie do 2030 roku
30.08.2021

Skoda stawia na elektromobilność

100-tysięczna w pełni elektryczna Skoda Enyaq iV zjechała z linii produkcyjnej głównego zakładu Skoda Auto. Czeski producent używa oznaczenia „iV” do identyfikacji modeli z częściowo lub w pełni elektrycznym układem napędowym. Skoda Auto produkuje obecnie trzy serie iV: hybrydy plug-in Skoda Superb iV i Skoda Octavia iV, a także w pełni elektryczną Skoda Enyaq iV. Do 2030 roku Skoda wprowadzi na rynek co najmniej trzy kolejne całkowicie elektryczne modele.

Skoda Auto zapoczątkowała rozwój elektromobilności we wrześniu 2019 roku, wprowadzając do produkcji modele Superb iV hybrydę plug-in oraz w pełni elektrycznego Citigo-e iV. Następnie, we wrześniu 2020 r., czeski producent wykonał największy dotychczas krok w realizacji swojej strategii elektromobilności, wprowadzając Enyaq iV – pierwszy całkowicie elektryczny samochód produkcyjny marki oparty na platformie MEB Grupy Volkswagen.

Enyaq iV jest wyposażony w napęd na tylne lub na wszystkie koła, a do wyboru jest pięć poziomów mocy i trzy rozmiary akumulatorów. W zależności od pojemności akumulatora zasięg wynosi ponad 520 km w cyklu WLTP. Charakteryzujący się dużą ilością miejsca, co jest typowe dla marki, jest również bardzo atrakcyjnym SUV-em do codziennego użytku. Wraz ze swoim nowym e-flagowcem, Skoda przyjęła również świeże podejście do wystroju wnętrza i teraz oferuje innowacyjne Design Selections zamiast klasycznych poziomów wyposażenia, zapewniając klientom nową i przejrzystą strukturę dostępnych opcji.

Obecnie produkowane są już akumulatory trakcyjne wysokiego napięcia do hybryd plug-in Superb iV i Octavia iV, a także do modeli innych marek Grupy. Produkcja systemów akumulatorowych MEB dla Enyaq iV rozpocznie się również w Mladej Boleslav na początku przyszłego roku.

Czeski producent zamierza znaleźć się w gronie pięciu najlepiej sprzedających się marek samochodów w Europie do 2030 roku. Ma to zostać osiągnięte między innymi dzięki szczególnie przystępnym cenowo pojazdom klasy podstawowej oraz silnemu, zelektryfikowanemu portfolio modeli. W zależności od rozwoju rynku czeski producent samochodów dąży do zwiększenia udziału w pełni elektrycznych pojazdów sprzedawanych w Europie do 50–70%. Powinno to przyczynić się do zmniejszenia emisji CO2 produkowanej floty o ponad 50% do 2030 roku. (ww)