auto1
Samar: nadal spadek sprzedaży nowych aut
Na liście rankingowej w pierwszej dziesiątce wciąż notujemy te same marki (Infografika:IBRM Samar)

Samar: nadal spadek sprzedaży nowych aut

W ciągu 6 miesięcy tego roku w Polsce zarejestrowano ponad 212 tys. nowych aut, o 12,3% mniej niż rok wcześniej - podał instytut Samar. Samochody drożeją, bowiem na koniec maja średnia ważona cena nowego auta wyniosła ponad 154 tys. złotych.


Wg ekspertów Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar, przyczyny takiego stanu rzeczy wciąż pozostają te same, czyli ograniczona dostępność aut wynikająca z problemów produkcyjnych (producenci wciąż borykają się z dostępnością mikroprocesorów oraz innych komponentów), a także dynamicznie rosnące ceny. Na koniec maja średnia ważona cena nowego auta wyniosła ponad 154 tys. złotych. Rozwija się rynek samochodów używanych. Średnia cena zakupu wynosi tu ok. 30 tys. złotych.

Na liście rankingowej w pierwszej dziesiątce wciąż notujemy te same marki, chociaż ich pozycje podlegają niewielkim wahaniom. Liderem rynku jest wciąż Toyota. Liczba zarejestrowanych aut tej marki jest dwukrotnie wyższa niż drugiej w kolejności Skody. Trzecią pozycję na rynku zajmuje Kia.

W pierwszej dziesiątce rankingu znalazły się trzy marki premium. Najwyżej jest BMW (6 pozycja w rankingu). Tuż za tą marką jest Mercedes. Audi zamyka listę najpopularniejszych10 marek na polskim rynku.

(Infografika: IBRM Samar)