Renault i Faurecia będą magazynować wodór
Od końca 2021 roku Faurecia będzie dostarczać Grupie Renault systemy magazynowania wodoru dla jej pierwszej floty lekkich samochodów dostawczych
25.02.2021

Renault i Faurecia będą magazynować wodór

Coraz większą przyszłość mają pojazdy na ogniwa paliwowe napędzane wodorem. Ostatnio Faurecia i Grupa Renault poinformowały o nawiązaniu współpracy, która dotyczy systemów magazynowania wodoru dla lekkich samochodów dostawczych z napędem wodorowym.

Od końca 2021 roku Faurecia będzie dostarczać Grupie Renault systemy magazynowania wodoru dla jej pierwszej floty lekkich samochodów dostawczych. Systemy będą opracowywane i produkowane w światowym centrum badawczo-produkcyjnym Faurecii w miejscowości Bavans we Francji. W zależności od wielkości zapotrzebowania, zwiększenie produkcji zapewni nowy zakład specjalizujący się w systemach magazynowania wodoru, który Faurecia planuje wybudować w Allenjoie we Francji.

- Ta partnerska współpraca stanowi znakomitą ilustrację naszej wspólnej wizji rozszerzenia zastosowania paliwa wodorowego, tak by stało się jednym z filarów transformacji energetycznej i zeroemisyjnej mobilności. Do 2030 roku technologia wodorowa w pojazdach elektrycznych powinna mieć znaczący udział w miksie systemów napędowych, dlatego Faurecia przeznacza znaczne środki, aby przyspieszyć jej wdrożenie - powiedział z tej okazji Mathias Miedreich, wiceprezes wykonawczy Faurecia Clean Mobility

- Obecna współpraca dotycząca zbiorników magazynowania wodoru stanowi element naszej strategii, której celem jest dostarczenie rozwiązania gotowego do wprowadzenia do sprzedaży na rynku lekkich pojazdów dostawczych i osiągnięcie ponad 30% udziałów
w tym szybko rosnącym w Europie segmencie. Jest ona odzwierciedleniem ambicji współdzielonych z naszym partnerem Plug Power, które dotyczą stworzenia na terenie Francji unikatowej oferty, obejmującej cały łańcuch wartości i dotyczącej ogniw paliwowych i „zielonego” wodoru, a także uruchomienia nowych rodzajów działalności generujących wartość - dodał Gilles Le Borgne, dyrektor ds. konstrukcyjnych Grupy Renault.(opr. ms)