Przełom w dziedzinie elektromobilności
W 2020 roku marka Volkswagen Samochody Osobowe wprowadziła do sprzedaży dziewięć nowych modeli elektrycznych oraz hybrydowych typu plug-in
13.01.2021

Przełom w dziedzinie elektromobilności

Mimo niełatwej sytuacji na rynku motoryzacyjnym, Volkswagen dostarczył klientom na świecie 5.328.000 aut z różnymi rodzajami napędu. Dostawy aut elektrycznych zwiększyły się o 197 procent, a łącznie hybrydowych typu plug-in i elektrycznych o 158 procent.


W sumie w minionym roku Volkswagen dostarczył klientom na całym świecie więcej aut elektrycznych i hybrydowych typu plug-in niż kiedykolwiek wcześniej – łącznie było to ponad 212.000 egzemplarzy, w tym 134.000 to pojazdy wyposażone wyłącznie w silnik elektryczny i akumulator.

- W 2020 roku Volkswagen potwierdził swoją siłę. Mimo różnych ograniczeń w handlu samochodowym wynikających z pandemii, utrzymaliśmy nasz udział w światowym rynku, a w niektórych regionach nawet go zwiększyliśmy – powiedział Klaus Zellmer, członek zarządu marki Volkswagen Samochody Osobowe ds. Sprzedaży.

ID.3 na czele list sprzedaży

W 2020 roku marka Volkswagen Samochody Osobowe wprowadziła do sprzedaży dziewięć nowych modeli elektrycznych oraz hybrydowych typu plug-in. Udział aut typu BEV i PHEV w łącznej sprzedaży Volkswagena w Europie zwiększył się dzięki temu do 12,4 procent; jeszcze w 2019 roku wynosił 2,3 procent. Najpopularniejszym modelem okazał się ID.3 z wynikiem 56.500 egzemplarzy - mimo że jego sprzedaż na różnych rynkach rozpoczęto dopiero od września. Dalej uplasowały się e-Golf z wynikiem około 41.300 sztuk i Passat GTE w liczbie 24.000 egzemplarzy. Łącznie w 2020 roku zamówiono 68.000 Volkswagenów ID.3, z których ponad 56.500 dostarczono już klientom – w tym 14.400 klientom w Niemczech.

- Model ID.3 okazał się strzałem w dziesiątkę - podkreślił Klaus Zellmer.

Floty stawiają na auta elektryczne

Przełom w dziedzinie elektromobilności dało się zauważyć również na niemieckim rynku flotowym – tu udział zamówień na modele typu BEV i PHEV zwiększył się łącznie do 22 procent; w 2018 roku wynosił 2 procent, a w 2019 r. 5 procent.

VW
ID.3 należał w grudniu do najpopularniejszych modeli typu BEV w Finlandii, Słowenii i Norwegii. W Szwecji był w grudniu najchętniej kupowanym samochodem w ogóle, niezależnie od rodzaju napędu. W Niderlandach i Niemczech marka Volkswagen w całym 2020 roku zajęła pierwszą pozycję w rankingu sprzedaży elektrycznych aut typu BEV – w Niemczech udział w rynku samochodów tej kategorii wyniósł 23,8 procent, a w Niderlandach 23 procent.

Analizy dotychczasowych wyników sprzedaży wskazują, że VW ID.4 i hybrydy plug-in mają przyczynić się do dalszego wzrostu w 2021 roku. Po ID.3 Volkswagen będzie stopniowo wprowadzał do sprzedaży na różnych rynkach kolejny model wyposażony wyłącznie w elektryczny napęd – ID.4. To pierwszy tego rodzaju samochód marki produkowany na różnych kontynentach i jako SUV auto należące do najpopularniejszej klasy aut. Udział SUV-ów w całkowitej sprzedaży Volkswagena na świecie zwiększył się z 29,8 procent w 2019 roku do 34,8 procent w roku 2020.