Ponad 37 tys. Volkswagenów więcej na polskich drogach
Łukasz Zadworny, dyrektor marki Volkswagen w Polsce
28.01.2021

Ponad 37 tys. Volkswagenów więcej na polskich drogach

Początek roku to okazja do podsumowania i nakreślenia planów na przyszłość. W ubiegłym roku marka Volkswagen sprzedała w Polsce 37 207 samochodów, co dało jej miejsce na trzecim stopniu podium w rankingu najczęściej kupowanych pojazdów w naszym kraju.


Podsumowanie ubiegłego roku to – z racji szalejącej pandemii i związanych z tym ograniczeniami - w ostatecznym rezultacie okazał się pozytywny dla marki. Już na początku kwietnia ubiegłego roku został uruchomiony Volkswagen e-Home, który służy wsparciem zarówno dla klientów, jak i dla sieci dilerskiej, W ubiegłym roku Volkswagen e-Home obsługiwał około 500 klientów miesięcznie.
Do tej pory w e-Home sprzedano 150 samochodów.

Bardzo dobrze sprawdza się również butikowy salon – Volkswagen Home w Warszawie przy ulicy Karolkowej. W minionym roku zebrano w nim 358 zamówień na nowe samochody. Był to najlepszy rok w trzyletniej historii tego salonu.

Z kolei od października 2020 roku, poprzez platformę sklep.volkswagen.pl, marka oferuje samochody w leasingu przez Internet. Za pośrednictwem tej strony można zamówić wybrany model Volkswagena w leasingu bez wychodzenia z domu, a decyzję o przyznaniu leasingu otrzymuje się w ciągu maksymalnie dwóch dni. Na platformie są oferowane modele Volkswagena w bogatej gamie silników, skrzyń biegów, wersji układu napędowego do wyboru – ok. 750 aut jest dostępnych od ręki.

- Na żadnym placu dilerskim nie znajdziemy aż tylu modeli do wyboru. Dilera trzeba odwiedzić tylko raz, aby podpisać umowę leasingową i odebrać auto. To rozwiązanie bezpieczne i komfortowe – miesięcznie odnotowujemy 100.000 wizyt na stronie – informuje mówi Łukasz Zadworny, dyrektor marki Volkswagen w Polsce.

Najgłośniejszą i najważniejszą premierą rynkową 2020 roku był Volkswagen ID.3. Jeden fakt doskonale świadczy o dobrym przyjęciu ID.3 przez polski rynek – zebrano ponad 200 zamówień na ten samochód, niemal wyczerpując pulę aut dostępnych w limitowanej edycji 1ST. Kilka dni temu przedstawiono ceny wariantów Pure Performance i Pure Performance City, które czynią ID.3 znacznie przystępniejszym. Model ten już teraz jest dostępny za nieco ponad 136 tysięcy złotych..

A teraz o planach na rok bieżący

Uwagę polskich kierowców powinien zwrócić hybrydowy Tiguan eHybrid dostępny w wersji plug-in oraz elektryczny Volkswagen ID.4. Popularny SUV Tiguan od niedawna jest dostępny w atrakcyjnej cenie.

- Za niespełna 171.000 złotych otrzymuje się samochód standardowo wyposażony w m.in. reflektory IQ.LIGHT z systemem regulacji ich zasięgu, wyświetlacz wskaźników Active Info Display, bezprzewodowy App Connect, aktywny tempomat, system bezdotykowego otwierania i zamykania pokrywy bagażnika oraz kamerę cofania – wyjaśnia dyrektor marki Volkswagen.
Zapowiada, że na przełomie marca i kwietnia w salonach pojawi się ID.4 – pierwszy elektryczny SUV Volkswagena. Jak zdradził, jego cena będzie bardzo konkurencyjna, wyniesie mniej niż
170 000 złotych.
Ponadto w ofercie VW znajdują się wallboxy ID.Charger, które ułatwiają i przyspieszają ładowanie samochodu w domu. Dzięki współpracy z Polenergią Volkswagen oferuje również możliwość zasilania domu energią elektryczną, pochodzącą ze źródeł odnawialnych.

Ogółem w ubiegłym roku liczba rejestracji nowych samochodów osobowych siedmiu marek należących do Volkswagen Group Polska wyniosła 120 009 egzemplarzy. Mimo sprzedaży mniejszej o 20,3 procent, spółka zanotowała wzrost udziału w rynku nowych samochodów do 28 procent (+ 0,9 procent w porównaniu z rokiem 2019), co oznacza, że więcej niż co czwarty nowy osobowy samochód zarejestrowany w Polsce wyjeżdżał z salonów marek Volkswagen, Skoda, Audi, SEAT, CUPRA, Porsche lub Volkswagen Samochody Dostawcze.

W 2020 roku zarejestrowano w Polsce 428 376 (-22,9%) nowych samochodów osobowych. Ponad jedna czwarta z nich stanowiły auta osobowe marek tego niemieckiego koncernu. (opr. ms)