auto1
Nowy pikap Volkswagen Amarok zaprezentowany
Jako nowy topowy TDI zastosowano 3,0-litrowy silnik V6
07.07.2022

Nowy pikap Volkswagen Amarok zaprezentowany

Volkswagen zaprezentował nowej generacji Amaroka. Zupełnie nowa konstrukcja pikapa z jeszcze większym prześwitem doposażona w cztery turbodoładowane silniki wysokoprężne (TDI) i jeden turbodoładowany silnik benzynowy (TSI) pojawi się na rynku pod koniec roku w wersjach wyposażenia „Amarok”, „Life” i „Style”, a także w najbogatszych „PanAmericana” (styl off-road) i „ Aventura” (ekskluzywna stylizacja).



Popularność niemieckiego pikapa potwierdzają dane rynkowe. Volkswagen Samochody Użytkowe sprzedał ponad 830 000 Amaroków pierwszej generacji w Europie, Australii, Nowej Zelandii, Afryce, Azji Północnej oraz Ameryce Południowej i Środkowej. Teraz nadeszła kolej na kolejną generację.

Volkswagen
VW Amarok


Podczas prezentacji online podano, że dla nowego Amaroka opracowano cztery turbodoładowane silniki wysokoprężne (TDI) i jeden turbodoładowany silnik benzynowy (TSI). Wszystkie pięć silników łączy wydajność i wysoki moment obrotowy. Podstawowy silnik będzie stosowany na rynku afrykańskim, na przykład: 2,0-litrowy TDI o czterech cylindrach i mocy 150 KM. Pod względem osiągów na wielu rynkach na całym świecie pojawi się 2-litrowy czterocylindrowy TDI o mocy 170 KM. W trzecim poziomie wydajności TDI Volkswagen zaoferuje czterocylindrowy silnik o pojemności 2,0 litra i doładowaniu bi-turbo; w zależności od rynku rozwija 204 KM lub 209 KM. Jako nowy topowy TDI zastosowano 3,0-litrowy silnik V6. W zależności od rynku zapewnia moc 241 KM lub 250 KM.

Volkswagen
VW Amarok


Od mocy 209 KM, wszystkie wersje Amaroka wejdą na rynek z nową 10-biegową automatyczną skrzynią biegów obsługiwaną przez E-Shifter (przewodowo) w standardzie. Ten automatyczny system będzie dostępny jako opcja dla wersji 204 KM. Nowa 10-biegowa skrzynia biegów zastępuje dotychczasową 8-biegową automatyczną. Ponadto dla różnych silników dostępna będzie 6-biegowa automatyczna, a także 6-biegowa i 5-biegowa manualna skrzynia biegów.
Na wielu rynkach Amarok jest standardowo dostarczany z napędem na wszystkie koła (4MOTION).

W zależności od regionu i silnika dostępne będą dwa różne systemy 4MOTION: jeden z napędem na wszystkie koła, który można włączyć w zależności od sytuacji, a drugi ze stałym napędem na wszystkie koła. Technologia napędu zapewnia, że nowy Amarok poradzi sobie w każdym terenie i, w zależności od wersji silnika, może uciągnąć do 3,5 tony.

Zaprojektowany, wymyślony i opracowany w Niemczech i Australii nowy model VW będzie produkowany w południowoafrykańskiej fabryce Forda niedaleko Pretorii. (ww)