Nowy Multivan teraz dostępny również jako TDI
Multivan 2.0 TDI jest standardowo wyposażony w 7-biegową automatyczną skrzynię biegów DSG
03.03.2022

Nowy Multivan teraz dostępny również jako TDI

Volkswagen uzupełnia gamę układów napędowych nowego Multivana i wprowadza wariant z napędem wysokoprężnym (TDI) o wysokim momencie obrotowym i niskiej emisji spalin. Dotychczas nowy Multivan dostępny był jedynie z dwoma benzyniakami (1.5 TSI/136 KM i 2.0 TSI/204 KM) oraz hybrydą plug-in (1.4 eHybrid/218 KM).



Jesienią ubiegłego roku Volkswagen Samochody Dostawcze wprowadził na rynek nowego Multivana, który bazuje na modułowej płycie podłogowej dla pojazdów z silnikiem montowanym poprzecznie MQB. Zgodnie z zapowiedzią producenta do gamy silnikowej dołącza wyczekiwana wersja z silnikiem Diesla. Czterocylindrowy silnik z bezpośrednim wtryskiem o pojemności 1968 cm3 pochodzi z gamy EA288evo i rozwija maksymalny moment obrotowy 360 Nm (od 1600 do 2750 obr./min). Podobnie jak warianty z napędem hybrydowym typu plug-in lub silnikiem benzynowym, również przednionapędowy Multivan 2.0 TDI jest standardowo wyposażony w 7-biegową automatyczną skrzynię biegów DSG.

Nowy silnik wysokoprężny wykorzystuje tak zwane podwójne dozowanie. Dzięki zastosowaniu dwóch katalizatorów SCR i podwójnemu procesowi wtrysku AdBlue, zmniejsza to emisję tlenków azotu (NOx) nawet o 80 procent. Technologia ta obniża również emisję CO 2 i sprawia, że silnik jest bardziej responsywny. Nowy Multivan, podobnie jak pozostałe wersje tej linii modelowej, spełnia nową normę emisji spalin Euro 6D-ISC-IDM.

Niski współczynnik oporu powietrza wynoszący 0,30 i znacznie zmniejszona masa w porównaniu z poprzednim modelem poprawiają właściwości jezdne nowego Multivana i obniżają jego zużycie paliwa. Według danych producenta jego prędkość maksymalna wynosi 190 km/h, a zużycie paliwa (średnio) 5,4-5,3 l/ 100 km (co odpowiada 143-140 g CO 2 ). W połączeniu z 58-litrowym zbiornikiem paliwa umożliwia to pokonanie około 1 000 kilometrów.

Nowy Multivan TDI może ciągnąć przyczepy o masie do 2 000 kilogramów. Najwyższa dopuszczalna masa całkowita z ładunkiem wynosi 4850 kg przy obciążeniu do 807 kg.
Obecnie czwarty wariant układu napędowego Multivana jest dostępny zarówno z krótkim zwisem tylnym, jak i jako wersja długa z pięcioma, sześcioma lub siedmioma siedzeniami. Nowością jest również opcja połączenia pięciu pojedynczych siedzeń w przedziale pasażerskim z funkcją bezpośredniego kontaktu z twarzą.

Ceny nowego Multivana startują od 191 031 zł. Cennik z wersją TDI w Polsce nie jest jeszcze znany ale w Niemczech ceny zaczynają się od 48 748 euro. (ww)