auto1
Nowe – „stare” logo Renault
Zmienione logo pokazał Gilles Vidal, dyrektor designu Renault, podczas prezentacji prototypu modelu Renault 5 Prototype
14.03.2021

Nowe – „stare” logo Renault

Podczas prezentacji strategicznego planu rozwoju Grupy Renault „Renaulution” wraz z prototypowym modelem Renault 5 Prototype pokazano nowe logo francuskiej marki. Od tamtej chwili nowa wersja logo jest stopniowo wdrażana. Charakterystyczne logo w na planie rombu widoczne już było w nowej kampanii reklamowej Renault ZOE i na profilach marki w mediach społecznościowych.

W ciągu swojej historii marka Renault wielokrotnie zmieniała identyfikację wizualną. Ale jedna rzecz pozostała niezmienna od 1925 roku - romb, który jest podstawowym elementem logo.

Znak rombu po raz pierwszy wykorzystał założyciel marki Louis Renault. Kanciasta figura geometryczna idealnie pasowała do ówczesnych masek w kształcie daszka. Od tamtej chwili znak przeszedł już osiem zmian. Licząc ostatnią, nawet dziewięć. Doskonale to pokazuje, że marka chce się zmieniać wraz ze swoją epoką.

- Romb jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych kształtów na świecie i w branży samochodowej. To prosty, mocny i niezwykle charakterystyczny znak. Wyzwanie polegało na tym, jak go odnowić i nadać mu nowy sens oraz wyrazić nowe, współczesne wartości marki, która wybiega w przyszłość – wyjaśnia Gilles Vidal, dyrektor designu Renault.

Renault
Historia logo rombu na grillu samochodów Renault sięga roku 1925


Ostatnia wersja logo powstała w 1992 roku i chociaż w 2015 r., została lekko zmieniona, widać po niej upływ lat. Od 2019 roku trwały prace nad nową wersją. Jak powiedział Gilles Vidal - miało to być logo nowoczesnej, globalnej marki, dostosowane do różnych kanałów, zwłaszcza cyfrowych. Pokazane niedawno logo jest bardziej nowoczesne i dynamiczne. Romb jest już rozpoznawalnym znakiem marki. Ma podkreślać równowagę między szacunkiem dla dziedzictwa marki i wejściem w nową erę z całą symboliką przyszłości.

Jeszcze bardziej ikoniczny romb

Renault już kilkakrotnie wykorzystało kreskę w swoim kultowym znaku. Było to w 1946, 1959 i 1972 roku. Jak wyjaśnia Gilles Vidal, ta kreska opowiada nam pewną historię – historię symbiozy, cyklu, drogi pomiędzy dwoma rombami, które wydają się splecione dzięki optycznemu efektowi, uzupełniają się i tworzą wrażenie ciągłego ruchu. Wyjątkowa, charakterystyczna kreska przyciąga uwagę. I to bardziej niż dwuwymiarowość.

Nowe logo będzie stopniowo wprowadzane w samochodach Renault. Po raz pierwszy zobaczymy je w modelach wprowadzanych w przyszłym roku. Do 2024 roku nowy znak pojawi się w całej gamie Renault. (Oprac. ww)


.