Nowa Skoda Fabia jeszcze w kamuflażu
Początki modelu Fabia sięgają 1999 roku. Od tego czasu Skoda wyprodukowała ponad 4,5 mln egzemplarzy
27.02.2021

Nowa Skoda Fabia jeszcze w kamuflażu

W austriackim kurorcie Zell am See odbyły się prasowe testy Skody Fabia czwartej generacji. Testowe egzemplarze zamaskowano specjalnym kamuflażem. Już wiemy, że nowa Fabia zaoferuje cztery silniki benzynowe w zakresie mocy – od 80 KM do 150 KM z normą Euro6d. Gama silników dostępnych na polskim rynku obejmuje silnik benzynowy z wtryskiem wielopunktowym (MPI) i trzy silniki TSI z wtryskiem bezpośrednim.


Wprawdzie w specjalnym, maskującym kamuflażu ale można dostrzec, że Skoda Fabia czwartej generacji odznacza się nowoczesnym wyglądem. Nowe, wyraziste linie nadwozia nadają modelowi jeszcze bardziej dynamiczny wygląd. Samochód został zbudowany na platformie MQB-A0 oraz wyposażony w najnowsze dostępne systemy wspomagania kierowcy. Konstruktorzy Skody zapewniają, że dzięki innowacyjnym technologiom auto jest też wyjątkowo aerodynamiczne.

Skoda Fabia
Pomimo zwiększenia rozmiarów samochodu inżynierom z Mlada Boleslav udało się zachować wagę zbliżoną do tej, którą oferuje model trzeciej generacji. Długość pojazdu wynosi 4107 mm, szerokość 1780 mm, a jego wysokość to 1460 mm. Rozstaw osi jest równy 2564 mm. Pojemność bagażnika wynosi 380 l, po złożeniu tylnych foteli to aż 1190 l.

 

Wstępne informacje wskazują, że nowa Fabia zostanie zaoferowana na polskim rynku z czterema wydajnymi silnikami benzynowymi do wyboru. Silnik montowany w wersji podstawowej modelu to trzycylindrowy 1.0 MPI o mocy 80 KM. Już w wersji podstawowej modelu zastosowano reflektory w technologii LED. Ponadto po raz pierwszy w modelu Fabia dostępny jest cyfrowy zestaw wskaźników. Z chwilą wprowadzenia auta do sprzedaży dostępne będą trzy wersje: Active, Ambition oraz Style, oferujące nową kolorystykę i materiały, a także wariant Monte Carlo inspirowany rajdową historią marki.

Skoda Fabia
Nowe, wyraziste linie nadwozia nadają modelowi jeszcze bardziej dynamiczny wygląd

Bezpieczeństwo aktywne i pasywne

Skoda Auto oficjalnie komunikuje, że w Fabii czwartej generacji położono nacisk na poprawę bezpieczeństwa pasażerów i zwiększono gamę dostępnych systemów wsparcia kierowcy. Już wiemy, że środki służące poprawie bezpieczeństwa i komfortu obejmują teraz także nowe systemy wsparcia kierowcy, które dotychczas zarezerwowane były dla pojazdów z wyższej klasy. Na przykład, dodano możliwość wyboru systemów Travel Assist i Park Assist. Nowa Fabia może być wyposażona w aż 9 poduszek bezpieczeństwa chroniących pasażerów. Dostępne są również dodatkowe mocowania ISOFIX – po raz pierwszy również dla przedniego fotela pasażera. Na wiosnę spodziewana jest oficjalna premiera nowej Skody Fabia czwartej generacji. (ww)