Nissan sprostał wyzwaniom
Nissan LEAF II generacji
04.02.2021

Nissan sprostał wyzwaniom

Ubiegły rok stanowił dla oddziału Nissana w Europie Środkowo-Wschodniej jedno z największych wyzwań organizacyjnych w historii. Wynikało to z decyzji o przeniesieniu centrali Nissan Sales Central & Eastern Europe (NSCEE) z Budapesztu do Warszawy.

Obecnie eksperci stacjonujący nad Wisłą zarządzają rynkami w Polsce oraz na Ukrainie, a w Czechach, na Słowacji i na Węgrzech markę Nissan reprezentuje prywatny importer.

- Ubiegły rok można podsumować jednym słowem – wyzwanie. Styczeń rozpoczęliśmy od planowania pracy w ramach nowej struktury, a już na koniec kwartału musieliśmy przestawić się na zarządzanie w trybie pandemicznym. Kolejne lockdowny w naturalny sposób odcisnęły piętno na całej branży motoryzacyjnej. Jednocześnie do obserwowanych przez nas zmian w zachowaniach konsumenckich podchodzimy optymistycznie. Po pierwsze, relatywnie coraz chętniej wybierane są crossovery. Po drugie, cały czas rośnie świadomość dotycząca zdrowego trybu życia, w który w naturalny sposób wpisują się zeroemisyjne samochody. Rosną więc segmenty, w których Nissan posiada od lat ugruntowaną pozycję oraz renomę – powiedział Tomasz Latała-Golisz, dyrektor zarządzający Nissan Sales CEE.

Nissan
Nowa organizacja Nissan Sales CEE: Polska + Ukraina


Potwierdzają to wyniki sprzedażowe. Zmiana jest szczególnie widoczna w przypadku samochodów elektrycznych, w których wzrost – rok do roku – wyniósł w przypadku Nissana 120%. Sprawiło to, że w 2020 roku zeroemisyjne modele odpowiadały za 6,12% sprzedaży marki w Polsce. Średnia dla całego rynku jest ponad sześciokrotnie niższa i wynosi ok. 0,8%. Ponadto, mimo przybywającej w szybkim tempie konkurencji, Nissan po raz kolejny został liderem sprzedaży aut elektrycznych.

Nowości 2021 roku

Przede wszystkim, jeszcze w lutym premierę będzie miał najważniejszy model w gamie marki, czyli Nissan Qashqai trzeciej generacji. Prekursor segmentu crossoverów, nadal jest najpopularniejszym tego typu pojazdem w Europie. W Polsce odpowiada za około połowę sprzedaży marki.

Modelem łączącym oba filary rozwoju Nissana – elektryfikację i crossovery – jest Ariya. Ten w pełni elektrycznych crossover coupé otwiera kolejny rozdział w historii marki, czego potwierdzeniem jest fakt, że jest to pierwszy model, na którym znajdzie się nowe logo marki.
Kolejną z zaplanowanych na ten rok nowości będzie specjalna edycja modelu LEAF, który 10 lat temu zapoczątkował elektryczną rewolucję w masowej mobilności.

Nissan Leaf I i II generacji

Technologie przyszłości

Nissan LEAF przecierał szlaki nie tylko w segmencie samochodów elektrycznych, ale również w obszarze zaawansowanych technologii wsparcia kierowcy.
Wiele rozwiązań, które dzisiaj są standardem, jeszcze kilka lat wcześniej stanowiły technologiczną nowinkę. Na tej liście należy wymienić system e-Pedal zapewniający możliwość ruszania, zwiększania i zmniejszania prędkości oraz zatrzymywania przy użyciu wyłącznie pedału przyspieszenia lub możliwość zarządzania niektórymi funkcjami samochodu z poziomu aplikacji na telefon.

Rosnąca popularność Nissana LEAF była jednym z czynników inicjujących rozwój elektrycznej infrastruktury. Na przestrzeni 10 lat liczba publicznych punktów ładowania wzrosła w Unii Europejskiej z 2 379 do 213 367.

Nissan
Nissan LEAF NISMO RC I i II generacji

Biznes lubi Nissana LEAF

W ostatnich latach samochody elektryczne są coraz chętniej wybierane przez floty. Wpływ na to ma nie tylko chęć wspierania ekologicznego wizerunku, ale również aspekty dużo bardziej „mierzalne”. Można do nich zaliczyć znacząco niższe koszty serwisowania i „tankowania”, bezpłatne parkowanie w strefach płatnego postoju lub oszczędność czasu dzięki możliwości korzystania z buspasów. Nie mówiąc o komforcie jazdy w ciszy i znacznie mniejszym stopniu zmęczenia kierowców.