Kooperacja dwóch koncernów - dostawcze Fordy i Volkswageny wyjadą z Turcji
Wszystkie wersje Transita Customa będą budowane przez Ford Otosan w Turcji
16.03.2021

Kooperacja dwóch koncernów - dostawcze Fordy i Volkswageny wyjadą z Turcji

W 2023 r. gama Forda Transita Customa nowej generacji znacznie się powiększy. Do wyboru klienci będą mieli modele w pełni elektryczne, a także hybrydy typu plug-in, miękką hybrydę i wersje z konwencjonalnymi napędami spalinowymi. Wspólnie budowany też będzie nowy model dostawczego Volkswagena.

Nowa gama Customa, obejmująca vana Transita Customa i wersję osobową Tourneo Custom, zostanie wprowadzona do produkcji w pierwszej połowie 2023 roku. Wraz z w pełni elektrycznymi wersjami obu modeli będzie najszerszą gamą Transita Customa, jaką kiedykolwiek zaoferowano europejskim klientom. Wszystkie wersje Transita Customa nowej generacji będą budowane przez Ford Otosan – spółkę joint venture Forda w Turcji, w Kocaeli. Również w Kocaeli będzie powstawała następna generacja 1-tonowego samochodu użytkowego Volkswagena.

Ford zapowiedział już w lutym, że do 2024 roku cała gama jego pojazdów użytkowych będzie zdolna do bezemisyjnej eksploatacji, w pełni elektryczna lub napędzana układami hybrydowymi typu plug-in. Oczekuje się, że do 2030 roku dwie trzecie sprzedawanych pojazdów dostawczych Forda zostanie w pełni zelektryfikowanych lub wyposażonych w napęd hybrydowy plug-in. Ford zdaje sobie jednak sprawę, że w okresie przejściowym nie wszyscy operatorzy flot pojazdów dostawczych dokonają tak radykalnej wymiany samochodów z konwencjonalnym napędem spalinowym na pojazdy w pełni elektryczne. Dlatego niezbędna jest paleta zróżnicowanych układów napędowych, od miękkich hybryd po hybrydy typu plug-in, które nadal stanowią istotną część gamy Transita Customa nowej generacji.

W 2020 roku Ford po raz szósty z rzędu zajął pozycję lidera sprzedaży pojazdów dostawczych w Europie. Ta tradycja kontynuowana jest w 2021 roku, a Ford utrzymał pozycję najlepiej sprzedającej się marki pojazdów dostawczych na kontynencie.

Motorem dalszego rozwoju działalności Forda w zakresie pojazdów dostawczych jest ekosystem, zbudowany wokół usług komunikacji, opracowanych wspólnie z użytkownikami i zaprojektowanych w celu podniesienia satysfakcji klientów oraz wspierania rozwoju ich firm. Obejmuje to usługi związane z dyspozycyjnością i produktywnością, takie jak FordPass Pro dla flot składających się z maksymalnie pięciu pojazdów, a także Ford Fleet Management, program stworzony przez Forda i ALD Automotive w ubiegłym roku, służący podniesieniu produktywności u klientów flotowych, którzy poszukują usług dostosowanych do indywidualnych potrzeb, by utrzymać samochody w ruchu. (opr. ms)