Kia poszerza gamę silników do modeli Ceed
Nowy silnik w modelach Kia Ceed jest wyposażony w najnowsze innowacje, które redukują emisję CO2 i poprawiają osiągi
27.11.2020

Kia poszerza gamę silników do modeli Ceed

Kia zaprojektowała nowy 1,5-litrowy silnik T-GDi Smartstream (turbodoładowany z bezpośrednim wtryskiem benzyny), aby zwiększyć moc i osiągi modeli z rodziny Ceed przy jednoczesnym obniżeniu emisji dwutlenku węgla.

Nowa jednostka napędowa 1,5-litrowy silnik T-GDi Smartstream (turbodoładowany
z bezpośrednim wtryskiem benzyny) jest dostępna we wszystkich czterech modelach Ceeda (hatchback, kombi, shooting brake i miejski crossover ) zarówno w wersji klasycznej oraz jako miękka hybryda z rodziny EcoDynamics+, w tym również w modelach GT-Line. Silnik ten zastępuje wcześniej stosowany 1,4-litrowy T-GDi.
Nowa jednostka napędowa może współpracować z sześciobiegową przekładnią mechaniczną (6MT) lub z siedmiobiegową dwusprzęgłową (7DCT). 1,5-litrowy silnik T-GDi, który generuje 160 KM
przy 5500 obr./min., jest o 14 procent mocniejszy niż 1,4-litrowy T-GDi (140 KM). Maksymalny moment obrotowy również jest wyższy – o 4,5 procent – i wynosi 253 Nm w przedziale od 1500 do 3500 obr./min. Silnik jest wyposażony w najnowsze innowacje, które redukują emisję CO2
i poprawiają osiągi. Należy do nich m.in. system Continuously Variable Valve Duration (CVVD), który w sposób płynny zmienia czas otwarcia zaworów, co przekłada się na poprawę osiągów
przy jednoczesnej redukcji emisji dwutlenku węgla. Nowy niskociśnieniowy układ recyrkulacji spalin (LP-EGR) działa także przy niższych prędkościach obrotowych silnika, co jeszcze bardziej ogranicza zużycie paliwa i zmniejsza emisję dwutlenku węgla; filtry cząstek stałych (GPF) zastosowane w silnikach benzynowych zmniejszają emisję cząstek stałych.
Kia Ceed, wyposażona w nowy 1,5-litrowy silnik T-GDi, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,4 s (6MT) lub 8,6 s (7DCT). W przypadku Kia Ceed kombi i Kia ProCeed sprint ze startu zatrzymanego do 100 km/h trwa 8,6 s (6MT) lub 8,8 s (7DCT). Poziom emisji CO2 dla tych modeli wynosi
125 g/km (cykl mieszany WLTP, 6MT), co oznacza zmniejszenie emisji dwutlenku węgla o 6,7%
w porównaniu z emisją 1,4-litrowego silnika. Kia XCeed wyposażona w nowy silnik
na przyspieszenie od 0 do 100 km/h potrzebuje 9,0 i 9,2 s dla modeli ze skrzynią biegów – odpowiednio – 6MT i 7DCT. Emisja CO2 wynosi 136 g/km, czyli o 6,2% mniej w porównaniu
z emisją silnika 1,4 T-GDi (145 g/km).

Nowa miękka hybryda z rodziny EcoDynamics+ z silnikiem 1.5 T-GDi

1,5-litrowy silnik T-GDi został zaprojektowany do współpracy z systemem miękkiej hybrydy – EcoDynamics+. Modele z rodziny Ceed wyposażone w ten układ napędowy dysponują identycznymi osiągami, jak samochody bez układu napędowego z miękką hybrydą,
ale charakteryzują się jeszcze niższymi emisją dwutlenku węgla i kosztami eksploatacji.
System miękkiej hybrydy EcoDynamics+ zapewnia silnikom spalinowym większą wydajność, poprzez wykorzystanie do napędu auta energii elektrycznej oraz przez odzysk energii. Moment obrotowy silnika spalinowego jest większy, gdy do akcji wkracza silnik elektryczny zasilany
z 48-woltowego akumulatora litowo-jonowego o kompaktowych rozmiarach. Za sprawą generatora rozruchowego (MHSG) wydłuża się też czas, kiedy silnik spalinowy jest wyłączony.
MHSG jest połączony paskiem z wałem korbowym silnika i cicho przełącza się między trybami „silnik” i „generator”. W trybie „silnik”, podczas przyspieszania, MHSG przyczynia się do zmniejszenia obciążenia silnika spalinowego i do obniżenia emisji. Gdy samochód zwalnia,
MHSG – w określonych warunkach – może przełączyć się w tryb „generator”, co pozwala
na odzysk energii z wału korbowego i na ładowanie akumulatora. Modele wyposażone
w układ napędowy EcoDynamics+ są dostępne z przekładnią 7DCT.
Cennik Ceeda w wersji hatchback zaczyna się od 67.990 zł.