auto1
Honda CR-V 6. generacji niebawem pojawi się w Europie
Nowy model CR-V zachowuje swoją charakterystyczną sylwetkę, którą poddano ewolucji stylistycznej
16.05.2023

Honda CR-V 6. generacji niebawem pojawi się w Europie

Jeszcze w tym roku na europejskim rynku pojawi się szósta generacja najlepiej sprzedającego się SUV-a Hondy – CR-V.


Samochód łączy zaawansowane rozwiązania i sportowe zalety, z których znana jest marka Honda, z najnowszymi systemami aktywnego wspomagania kierowcy i bezpieczeństwa biernego. Nacisk położony na wysoką jakość materiałów i tkanin w kabinie sprawia, że CR-V przesunął się w stronę segmentu premium.

Honda
Honda CR-V 6. generacji

CR-V będzie oferowany z w pełni hybrydowym układem napędowym (e:HEV) lub – po raz pierwszy na rynku europejskim – z układem hybrydowym plug-in (e:PHEV). W obu wariantach zastosowano 2-litrowy, czterocylindrowy silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem paliwa, pracujący w cyklu Atkinsona, który zmodyfikowano w celu podwyższenia wydajności , kultury pracy i dynamicznych osiągów samochodu w każdej dostępnej wersji.

e:PHEV

Układ napędowy e:PHEV wykorzystuje te same lekkie i wydajne silniki elektryczne, znane z napędu e:HEV, które zapewniają dobre przyspieszenie, szybkie ładowanie z zewnętrznego źródła energii oraz zasięg w trybie elektrycznym - 82 km w trybie napędu w pełni elektrycznego. Przy temperaturze akumulatora w okolicach 25 stopni Celsjusza, stan pełnego naładowania można osiągnąć w zaledwie 2,5 godziny, zaczynając od całkowicie rozładowanego akumulatora.

E:HEV

Samochód będzie wyposażony w najbardziej zaawansowaną wersję w pełni hybrydowego układu napędowego e:HEV. Akumulator litowo-jonowy o dużej gęstości gromadzonej energii oraz dwa kompaktowe, lekkie silniki elektryczne współpracują z silnikiem benzynowym, umożliwiają płynne przełączanie pomiędzy trybami elektrycznym, hybrydowym i silnika spalinowego.

Honda
Honda CR-V 6. generacji

Szerszy, dłuższy i wyższy

Nowy model CR-V zachowuje swoją charakterystyczną sylwetkę, którą poddano ewolucji stylistycznej. Zmiany zaczynają się od bardziej zdecydowanej stylizacji przodu pojazdu, gdzie warianty e:HEV i e:PHEV różnią się projektami kratek wlotów powietrza.

Dzięki dużej powierzchni szyb, CR-V oferuje doskonałą widoczność na zewnątrz zarówno kierowcy, jak i pasażerom. Ewolucyjny projekt nadwozia maskuje wzrost wszystkich wymiarów nowego CR-V. Samochód jest szerszy, dłuższy i wyższy od poprzedniego modelu, dzięki czemu nowy CR-V zapewnia pasażerom więcej przestrzeni wewnętrznej. Rozstaw osi dłuższy o 38 mm pozwala na uzyskanie o 15 mm większej przestrzeni na nogi dla pasażerów podróżujących z tyłu oraz o 18% większej pojemności bagażowej.

Honda
Honda CR-V 6. generacji (Foto: Honda/ mat. prasowe)

Honda SENSING

Nowy CR-V jest pierwszym modelem, w którym zastosowano Honda SENSING 360 – autorski, wielokierunkowy system bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy, który pokrywa martwe pola widoczności wokół pojazdu i dodatkowo przyczynia się do unikania kolizji poprzez zmniejszenie obciążenia kierowcy. (ms)