Dobry rok dla marki Kia w Polsce
Wkrótce do oferty modelowej Kia dołączy nowy Sportage w wersji hybrydowej typu plug-in
20.01.2022

Dobry rok dla marki Kia w Polsce

W 2021 roku na każde 100 nowych samochodów osobowych rejestrowanych w Polsce aż 7 wyjeżdżało z salonów marki Kia, która ma za sobą najbardziej udany rok w historii.



Czwarta najchętniej wybierana marka w zestawieniu liczby zarejestrowanych nowych samochodów osobowych w Polsce, rekordowa wysokość sprzedaży i jej spektakularny wzrost oraz modele, które z powodzeniem rywalizują w najpopularniejszym segmencie, czyli w klasie aut typu SUV – to tylko wybrane sukcesy marki z długiej listy zeszłorocznych osiągnięć. Ponadto, Kia jest bardzo dobrze przygotowaną marką do nowej ery w motoryzacji – do elektromobilności. Świadczy o tym m.in. popularność jej w pełni elektrycznych i zelektryfikowanych modeli.

Kia marką numer 4 w Polsce

W ubiegłym roku zarejestrowano w Polsce 446.680 nowych samochodów osobowych. To wynik o ponad 18 tys. egzemplarzy (+4,27%) lepszy niż w roku 2020 i jednocześnie o 110 tys. aut gorszy niż w 2019 roku. W TOP10 największe wzrosty są udziałem marek koreańskich – Kia zyskała aż 34% i uplasowała się na doskonałym 4. miejscu z wynikiem 32.323 zarejestrowane nowe auta osobowe. Ostatecznie, 2021 rok Kia zakończyła z udziałem w rynku wynoszącym 7,24% (na koniec 2019 r. było to 5,3%). To oznacza, że już co 13. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce wyjechał z salonu marki Kia.

KIA

Drugie miejsce w rankingu marek wśród klientów prywatnych

Ranking najpopularniejszych marek prezentuje się nieco inaczej, gdy podzieli się go na dwie kategorie klientów – flotowych (czyli firmy) oraz indywidualnych. W pierwszym z nich Kia plasuje się na 5. miejscu – w ubiegłym roku do firm i instytucji sprzedała 19.143 samochody, co oznacza wzrost o 31,5%. Jeżeli chodzi o popularność wśród klientów prywatnych, Kia znajduje się na drugim miejscu i „urosła” w 2021 r. w porównaniu do wyniku z roku 2020 aż o 37,9%.

W kierunku elektromobilności

W ubiegłym roku zarejestrowano w Polsce 7.101 samochodów elektrycznych, czyli dwukrotnie więcej niż w 2020 roku. Modeli hybrydowych typu plug-in dostarczono 9.270 egzemplarzy, czyli o prawie 5 tys. więcej niż rok wcześniej. W gamie modeli marki Kia są trzy samochody elektryczne (e-Niro, e-Soul i EV6) oraz cztery hybrydowe typu plug-in (Ceed kombi, XCeed, Niro i Sorento). Dosłownie za moment dołączy do nich piąty – nowy Sportage w wersji hybrydowej typu plug-in.
Najpopularniejszy samochód hybrydowy typu plug-in w Polsce w ubiegłym roku to Kia X CEED, która znalazła 455 nabywców. Udział marki Kia w segmencie aut hybrydowych typu plug-in wynosi 11%.

KIA

W segmencie samochodów elektrycznych Kia radzi sobie jeszcze lepiej. W ubiegłym roku była marką numer 2 na polskim rynku, ustępując jedynie Tesli różnicą zaledwie 53 aut. Już teraz co 8. samochód zasilany na prąd sprzedawany w Polsce to Kia. Wiele wskazuje na to, że wynik na koniec 2022 roku może być nawet lepszy, bo jest to pierwszy pełny rok sprzedaży rewolucyjnej pod wieloma względami Kia EV6 wprowadzonej na rynek w ostatnim kwartale roku 2021.

Numer 2 w segmencie SUV-ów

Najpopularniejsze samochody w Polsce to SUV-y segmentu C, czyli kompaktowe. W 2021 roku zarejestrowano ich 109 tysięcy egzemplarzy, co oznacza, że stanowią aż 25% ogólnej sprzedaży. Dzięki trzem modelom – Sportage, Niro oraz XCeed – udział marki Kia w tym segmencie wynosi 12,1%. Sportage to przy okazji również najpopularniejszy model marki Kia. W ubiegłym roku w Polsce zarejestrowano go aż 7.659 egzemplarzy. Drugi najchętniej kupowany model to Ceed, a trzeci – XCeed. Czwarte miejsce należy do miejskiego crossovera – Stonica.

Ogromną popularnością cieszy się także nowa Kia Sorento, pozycjonowana w segmencie SUV-ów klasy średniej. W ubiegłym roku nabywców znalazły 1.144 egzemplarze tego modelu, co pozwoliło Sorento wspiąć się na drugie miejsce wśród SUV-ów marek popularnych. (ww)