auto1
Dacia po nowemu – także wizualnie
Na samochodach nowe logo i znak pojawią w drugim półroczu 2022
21.06.2021

Dacia po nowemu – także wizualnie

Dacia to marka, która potrafi łączyć „przystępne” z „atrakcyjnym”. To jedyne w swoim rodzaju pozycjonowanie na rynku będzie jeszcze lepiej widoczne w najbliższych latach mówi Denis Le Vot, dyrektor generalny marki. Zapowiada to zmiana wizerunku - pojawiają się nowe logo, nowy znak, nowe kolory, nowe obszary działalności, choć marka nie odcina się od swoich korzeni.

Recepta na sukces jest nadal taka sama, ale marka pokazuje się w nowej odsłonie, która jeszcze mocniej eksponuje ważne dla niej wartości: prostotę, solidność, jak zawsze w najlepszej cenie.
Odnowa Dacii jest widoczna w nowym logotypie i nowym znaku graficznym, które są symbolem tej szczególnej i coraz bardziej pewnej siebie marki. Oba elementy zostały opracowane przez wewnętrzny dział projektowy. Chodziło o to, aby wyrazić to co jest esencją i fundamentem marki od jej powstania.

Dacia


Centralnym elementem nowej identyfikacji wizualnej jest logotyp
. Już na pierwszy rzut oka sprawia wrażenie poczucia solidności i stabilności. Design liter jest świadomie minimalistyczny – „D” wygląda jak odwrócone „C” – by wizualnie oddać charakterystyczne dla marki cechy: prostotę i pomysłowość. Geometryczny charakter logotypu powoduje, że powiązane litery kojarzą się z ruchem części mechanicznych.

Znak jest kwintesencją logo: połączone litery „D” i „C” są jak dwie części, które razem tworzą ogniwo łańcucha, symbol solidności i więzi. Mocny graficznie znak pozwala z łatwością rozpoznać markę, nawet z daleka. Proste i czytelne elementy wydają się takie oczywiste. Mają z mocą przypominać o solidności samochodów Dacii, które na co dzień towarzyszą milionom klientów w ich codziennym życiu.

Paleta kolorystyczna skupiona wokół zieleni w odcieniu khaki sugeruje bliskość z naturą, tak ważną dla naszych klientów i obszar, na którym samochody Dacii pokazują pełnię swoich możliwości wzorem kultowego Dustera.

Nowa identyfikacja wizualna marki będzie wdrażana od czerwca 2021 roku w różnych kanałach komunikacji, m.in. na stronach internetowych marki, w reklamie czy broszurach. Salony Dacii będą stopniowo wprowadzać nową identyfikację od początku 2022 roku. Na samochodach nowe logo i znak pojawią w drugim półroczu 2022. (ms)