Citroën zaprezentował nowe logo marki
Nowy logotyp zadebiutuje w samochodzie koncepcyjnym już w końcu września, a następnie stopniowo będzie zdobić modele produkowane od połowy 2023 r. Nowe logo jest dziesiątą wersją logotypu w 103-letniej historii francuskiej marki i odczytuje na nowo znany owal z 1919 roku.
Kształt logo stanowi reinterpretację oryginalnego logotypu przyjętego po raz pierwszy przez założyciela André Citroëna, zainspirowanego sukcesem jego pierwszej firmy zajmującej się obróbką metali, która produkowała przekładnie zębate w kształcie jodełki.
Zaprezentowany nowy emblemat oznacza przemiany i ewolucję marki, zadebiutuje pod koniec września w koncepcyjnym samochodzie rodzinnym Citroëna. Jego wersje będą od połowy 2023 roku stopniowo umieszczane będą w nowych modelach aut produkcyjnych i koncepcyjnych.
Nowe hasło marki – „Nic nie porusza nas jak Citroën” – będzie promowane w działaniach korporacyjnych i produktowych francuskiego producenta. (ww)