BMW zdominowało segment premium w Polsce
BMW i4
25.01.2022

BMW zdominowało segment premium w Polsce

Mimo trudnego roku, BMW osiągnęło 31% wzrostu, z 23 964 nowymi samochodami tej marki na polskich drogach. To rekordowy poziom - oznacza ponad czterokrotny wzrost w ciągu ostatnich 10 lat.



Największą popularnością w portfolio marki cieszyły się modele BMW X3 i X4, wybrane przez 4 463 klientów. Z pewnością przyczyniło się do tego ich odświeżenie. Na drugim miejscu znalazło się BMW serii 3 z liczbą 4 084 rejestracji. Podium dopełnili reprezentanci segmentu średniej wielkości Sports Activity Vehicles – BMW X5 oraz X6 z 3 695 nowymi egzemplarzami.

W segmencie samochodów kompaktowych premium wzrost modeli BMW wyniósł aż 52%, napędzany sukcesem BMW serii 1 (2 276 rejestracji, lider w swojej klasie, 52% wzrostu), rodziny X1 i X2 (2 538, wzrost o 52%) i BMW serii 2 Gran Coupé (1 364, dwukrotność wyniku z 2020 r.). Sprzedaż MINI wzrosła o 26%. Wysokie wyniki obu marek zapewniły BMW Group pozycję lidera w kategorii samochodów kompaktowych premium.

W 2022 r. marka wprowadzi wiele nowości z segmentu samochodów kompaktowych: BMW serii 2 Coupé, serii 2 Active Tourer i elektrycznego BMW X1, po arcydzieło marki – BMW serii 7 z pierwszą w historii w pełni elektryczną wersją i7. Także elektryczne, sportowe coupé – BMW i4 jest tuż za rogiem. Fani BMW M mogą wyczekiwać startu produkcji BMW XM pod koniec roku.

Również luksusowe BMW X7 oraz BMW serii 8 zapewniły sobie pozycję lidera w swoich kategoriach. Zostały wybrane odpowiednio przez 648 i 334 klientów. Ogólny wzrost w segmencie luksusowym wyniósł 16%. Na 2022 r. zapowiedziano premierę nowego BMW serii 7 (w tym w pełni elektrycznej wersji i7).

BMW
Wyniki bawarskiego koncernu w 2021 roku zaprezentowali: Christian Haririan, dyrektor zarządzający BMW Group Polska, Rafał Znyk, Country Manager MINI, Karol Kostrzewa, Country Manager BMW Motorrad, George Belsis, dyrektor generalny BMW Financial Services Polska oraz Helmut Hoidn, prezes zarządu Alphabet Polska Fleet Management

Postawili na elektromobilność

W ciągu najbliższych ok. dziesięciu lat BMW Group planuje wprowadzenie na rynek około 10 milionów samochodów z napędem w pełni elektrycznym.

W ub. roku firma zarejestrowała 450 w pełni elektrycznych BMW (120% wzrostu) i 140 modeli MINI Cooper SE. Najpopularniejszym modelem elektrycznym BMW było ponownie BMW i3, a za nim znalazło się nowe BMW iX3. Dużym zainteresowaniem wśród polskich klientów cieszyło się także sportowe coupé BMW i4, które niedługo znajdzie się na drogach. Nowy BMW iX spotkał się z bardzo dobrym przyjęciem wśród polskich klientów – tylko w grudniu zarejestrowano 40 egzemplarzy. Dobry rezultat osiągnięto także w segmencie premium hybryd typu plug-in z 1 087 samochodami BMW (wzrost o 63%) i 180 MINI.

BMW Group rozszerzy portfolio zelektryfikowanych modeli o BMW i4, w pełni elektryczne BMW i7 oraz BMW X1. BMW serii 5, które odnotowuje wysoki udział w sprzedaży, dołączy do gamy modeli elektrycznych w 2023 r. Pojawią się także następca MINI Countryman i w pełni elektryczny Rolls-Royce Spectre.

BMW
Debatę na temat finansowania produktów BMW oraz oferty CFM w której uczestniczyli George Belsis, dyrektor generalny BMW Financial Services Polska oraz Helmut Hoidn, prezes zarządu Alphabet Polska Fleet Management prowadziła Katarzyna Gospodarek, Communications Director BMW Group Polska

Radość ze sportowej jazdy

Liczba zarejestrowanych sportowych modeli BMW M wzrosła o 41%, a najpopularniejsza okazała się rodzina M3 i M4. Marka będzie kontynuować ofensywę produktową. Wśród najważniejszych nowości znajdzie się BMW M240i xDrive Coupé oraz, w dalszej części roku, pierwsze BMW M3 Touring i ekskluzywna edycja specjalna modelu bazującego na nowym BMW M4 Coupé. BMW iX M60 wprowadza moc M do świata elektromobilności. Do produkcji trafi także najmocniejszy model seryjny BMW M – BMW XM.

Nadal kochane MINI

„Love brand” MINI odnotowało dobre wyniki w segmencie samochodów kompaktowych premium. Z 2 628 zarejestrowanymi pojazdami osiągnęło 26% wzrostu. Najpopularniejszym modelem został po raz kolejny MINI Countryman z 748 rejestracjami - liczbą o 31% większą niż rok temu.

Polacy polubili wersje performance MINI spod znaku John Cooper Works: 317 rejestracji to 31% wzrostu i 12% udziału w sprzedaży marki. MINI odnosi sukcesy także w segmencie pojazdów zelektryfikowanych: MINI Cooper SE znalazł już 140 nabywców. Pełna gama produktowa marki zostanie zelektryfikowana na początku 2030 r. Warto wspomnieć także o sukcesie MINI Cabrio. Liczba jego właścicieli wzrosła o 57%.

BMW
Plany inwestycyjne i sprzedażowe importera przedstawił Christian Haririan, dyrektor zarządzający BMW Group Polska

Inwestycje w sieć sprzedaży

Jednym z filarów sukcesu BMW Group w Polsce jest profesjonalna i szybko rozwijająca się sieć dilerska. Obecnie tworzy ją 36 salonów BMW, 18 MINI i 20 BMW Motorrad. W 2022 r. planowany jest dalszy rozwój: tylko w pierwszej połowie roku zostanie otwartych 5 nowych salonów, począwszy od Bawaria Motors w Piasecznie i BMW Zdunek w Trójmieście po BMW Sikora w Zielonej Górze, ZK Motors w Radomiu i Dynamic Motors w Toruniu. Do końca roku liczba salonów MINI wzrośnie o 10. (oprac. ms)