BMW zdominowało segment premium w Polsce
Mimo trudnego roku, BMW osiągnęło 31% wzrostu, z 23 964 nowymi samochodami tej marki na polskich drogach. To rekordowy poziom - oznacza ponad czterokrotny wzrost w ciągu ostatnich 10 lat.
Największą popularnością w portfolio marki cieszyły się modele BMW X3 i X4, wybrane przez 4 463 klientów. Z pewnością przyczyniło się do tego ich odświeżenie. Na drugim miejscu znalazło się BMW serii 3 z liczbą 4 084 rejestracji. Podium dopełnili reprezentanci segmentu średniej wielkości Sports Activity Vehicles – BMW X5 oraz X6 z 3 695 nowymi egzemplarzami.
W segmencie samochodów kompaktowych premium wzrost modeli BMW wyniósł aż 52%, napędzany sukcesem BMW serii 1 (2 276 rejestracji, lider w swojej klasie, 52% wzrostu), rodziny X1 i X2 (2 538, wzrost o 52%) i BMW serii 2 Gran Coupé (1 364, dwukrotność wyniku z 2020 r.). Sprzedaż MINI wzrosła o 26%. Wysokie wyniki obu marek zapewniły BMW Group pozycję lidera w kategorii samochodów kompaktowych premium.
W 2022 r. marka wprowadzi wiele nowości z segmentu samochodów kompaktowych: BMW serii 2 Coupé, serii 2 Active Tourer i elektrycznego BMW X1, po arcydzieło marki – BMW serii 7 z pierwszą w historii w pełni elektryczną wersją i7. Także elektryczne, sportowe coupé – BMW i4 jest tuż za rogiem. Fani BMW M mogą wyczekiwać startu produkcji BMW XM pod koniec roku.
Również luksusowe BMW X7 oraz BMW serii 8 zapewniły sobie pozycję lidera w swoich kategoriach. Zostały wybrane odpowiednio przez 648 i 334 klientów. Ogólny wzrost w segmencie luksusowym wyniósł 16%. Na 2022 r. zapowiedziano premierę nowego BMW serii 7 (w tym w pełni elektrycznej wersji i7).
Postawili na elektromobilność
W ciągu najbliższych ok. dziesięciu lat BMW Group planuje wprowadzenie na rynek około 10 milionów samochodów z napędem w pełni elektrycznym.
W ub. roku firma zarejestrowała 450 w pełni elektrycznych BMW (120% wzrostu) i 140 modeli MINI Cooper SE. Najpopularniejszym modelem elektrycznym BMW było ponownie BMW i3, a za nim znalazło się nowe BMW iX3. Dużym zainteresowaniem wśród polskich klientów cieszyło się także sportowe coupé BMW i4, które niedługo znajdzie się na drogach. Nowy BMW iX spotkał się z bardzo dobrym przyjęciem wśród polskich klientów – tylko w grudniu zarejestrowano 40 egzemplarzy. Dobry rezultat osiągnięto także w segmencie premium hybryd typu plug-in z 1 087 samochodami BMW (wzrost o 63%) i 180 MINI.
BMW Group rozszerzy portfolio zelektryfikowanych modeli o BMW i4, w pełni elektryczne BMW i7 oraz BMW X1. BMW serii 5, które odnotowuje wysoki udział w sprzedaży, dołączy do gamy modeli elektrycznych w 2023 r. Pojawią się także następca MINI Countryman i w pełni elektryczny Rolls-Royce Spectre.
Radość ze sportowej jazdy
Liczba zarejestrowanych sportowych modeli BMW M wzrosła o 41%, a najpopularniejsza okazała się rodzina M3 i M4. Marka będzie kontynuować ofensywę produktową. Wśród najważniejszych nowości znajdzie się BMW M240i xDrive Coupé oraz, w dalszej części roku, pierwsze BMW M3 Touring i ekskluzywna edycja specjalna modelu bazującego na nowym BMW M4 Coupé. BMW iX M60 wprowadza moc M do świata elektromobilności. Do produkcji trafi także najmocniejszy model seryjny BMW M – BMW XM.
Nadal kochane MINI
„Love brand” MINI odnotowało dobre wyniki w segmencie samochodów kompaktowych premium. Z 2 628 zarejestrowanymi pojazdami osiągnęło 26% wzrostu. Najpopularniejszym modelem został po raz kolejny MINI Countryman z 748 rejestracjami - liczbą o 31% większą niż rok temu.
Polacy polubili wersje performance MINI spod znaku John Cooper Works: 317 rejestracji to 31% wzrostu i 12% udziału w sprzedaży marki. MINI odnosi sukcesy także w segmencie pojazdów zelektryfikowanych: MINI Cooper SE znalazł już 140 nabywców. Pełna gama produktowa marki zostanie zelektryfikowana na początku 2030 r. Warto wspomnieć także o sukcesie MINI Cabrio. Liczba jego właścicieli wzrosła o 57%.
Inwestycje w sieć sprzedaży
Jednym z filarów sukcesu BMW Group w Polsce jest profesjonalna i szybko rozwijająca się sieć dilerska. Obecnie tworzy ją 36 salonów BMW, 18 MINI i 20 BMW Motorrad. W 2022 r. planowany jest dalszy rozwój: tylko w pierwszej połowie roku zostanie otwartych 5 nowych salonów, począwszy od Bawaria Motors w Piasecznie i BMW Zdunek w Trójmieście po BMW Sikora w Zielonej Górze, ZK Motors w Radomiu i Dynamic Motors w Toruniu. Do końca roku liczba salonów MINI wzrośnie o 10. (oprac. ms)