auto1
BMW – lider w segmencie premium
BMW i4M
12.07.2022

BMW – lider w segmencie premium

BMW Group Polska po 6 miesiącach 2022 roku raportuje wysokie wyniki sprzedaży, którymi zapewniła sobie wyraźną pozycję lidera w segmencie premium z 12 364 zarejestrowanymi samochodami. MINI osiągnęło 1621 rejestracji i wzrost o ponad 15%. BMW Motorrad uzyskało 1295 nowych właścicieli, co ponownie przyniosło marce wiodącą pozycję w klasie powyżej 500 cm3. Premiery modelowe 2022 zostały pozytywnie przyjęte na rynku.


Pierwsze 6 miesięcy 2022 roku ponownie przyniosło pozytywne rezultaty dla BMW Group w Polsce. Dzięki wprowadzeniu na rynek nowych modeli i rozwojowi dalszej sieci dilerskiej, firma może spodziewać się optymistycznego zakończenia roku.

- Jestem bardzo dumny z zespołu BMW Group Polska i naszej sieci dealerskiej. Znakomite wyniki udowadniają, że wykazujemy się dużą odpornością w trudnych dla branży motoryzacyjnej czasach, zarówno w Polsce, jak i na świecie. Cieszę się, że świeże i atrakcyjne portfolio modeli BMW, MINI i Motorrad jest najbardziej pożądane przez polskich klientów premium. Teraz czekamy na to, co przyniesie nam druga połowa roku – powiedział Christian Haririan, dyrektor generalny BMW Group Polska.

BMW liderem segmentu premium

Z 12 364 rejestracjami BMW jest wyraźnym liderem w segmencie aut premium w Polsce. Marka osiągnęła 31% udziału w rynku. W czerwcu wzrost sprzedaży wyniósł aż 16%, zaś półrocze zakończyło się wynikiem porównywalnym jak rok wcześniej.
Bestsellerami w portfolio okazały się BMW serii 5 (2263 rejestracji), BMW serii 3 (limuzyna i touring, 1948 rejestracji) oraz rodziny X5 i X6 (1923 rejestracji). Dodatkowo kultowa seria 3 już latem pojawi się na ryku z odświeżoną wersją.




Pierwsze miesiące 2022 roku zdominowała najbardziej imponująca premiera w branży motoryzacyjnej: nowe BMW Serii 7. Od premiery światowej w kwietniu, już teraz 3,5 tys. klientów w 45 miejscach Polski zapoznało się z tym przełomowym autem. Obecna generacja z 296 rejestracjami nadal utrzymuje pozycję lidera w segmencie luksusowych limuzyn, a poziom zamówień na zaplanowaną na jesień premierą rynkową nowego modelu rośnie dynamicznie.
Super sportowym dodatkiem do luksusowej oferty BMW została odświeżona rodzina Serii 8, obejmująca modele M oraz wjeżdżające na drogi latem nowe BMW X7, który ponownie wprowadzi nowy poziom luksusowej prezencji oraz wszechstronności.

BMW osiągnęło świetne wyniki również w segmencie kompaktowym. Seria 1 prowadzi w swojej klasie z 1003 nowymi autami. BMW X1 zarejestrowało imponującą liczbę 1096 modeli, a wraz z nową generacją tuż za rogiem, ten wszechstronny model czeka zapewne jeszcze sukces. Takie wyniki są możliwe dzięki atrakcyjnym modelom i dobrym opcjom finansowania. Wielu klientów w tym segmencie kupują swoje pierwsze BMW i przechodzą do segmentu premium. Wraz z wprowadzeniem na wiosnę nowego BMW serii 2 Active Tourer i planowanego na jesień nowego X1, segment kompaktowy w BMW czeka dynamiczny rozwój. (ww)