Bigster Concept atutem Dacii w segmencie C
Na początku tego roku Dacia przedstawiła model koncepcyjny Bigster Concept, będący zapowiedzią otwarcia gamy modelowej na nowe produkty, zwłaszcza w segmencie C.
Bigster Concept jest solidnym i przestronnym samochodem o długości 4,60 m. Oferuje wszystko, co konieczne w SUV-ie z tego segmentu, bez zbędnych gadżetów. Jego debiut rynkowy nastąpi w 2025 roku.
Nowa koncepcja Joggera
Jogger – pierwszy model Dacii z segmentu C - prezentuje całkowicie nową koncepcję wszechstronnego i przystępnego cenowo samochodu rodzinnego. Jest on dostępny w wersji 5- i 7-miejscowej. Uniwersalny dzięki przestronnej kabinie o rekordowych możliwościach zmiany konfiguracji, przykuwający uwagę stylistyką, dostępny w wersji benzynowej, LPG i hybrydowej (od stycznia 2023 roku).
Na wszechstronnej platformie CMF-B
Wszechstronna platforma CMF-B stanowi centralny punkt strategii produkcyjnej Dacii.
Umożliwi ona produkcję w zakładach w Rumunii i w Maroku:
- samochodów o różnych typach nadwozia – hatchbacków, modeli kompaktowych i SUV-ów z segmentów B i C,
- samochodów wyposażonych w silniki spalinowe, silniki zasilane alternatywnymi paliwami lub silniki hybrydowe spełniające wymagania zmieniających się norm,
- samochodów o długości od 4,10 do 4,60 m, w wersji z napędem na 2 lub na 4 koła.
Platforma ta znacząco zwiększa możliwości marki, ułatwia rozbudowę potencjału produkcyjnego, co umożliwi wdrożenie nowego planu produktowego, a w szczególności wzmocnienie ofensywy w segmencie C.
Z zakładu w Mioveni i Tangerze
Uruchomiony w 1968 roku zakład w Mioveni w Rumunii jest pierwszym, historycznym zakładem produkcyjnym Dacii. Aktualnie w Mioveni produkowane są cztery modele marki: Duster, Sandero Stepway, Logan i Jogger.
Od 2024 roku w Mioveni będzie produkowana nowa generacja Dustera, oparta na platformie CMF-B. Od 2025 roku będzie tam również produkowany nowy SUV Dacii z segmentu C, oparty na modelu koncepcyjnym Bigster Concept. Gama Joggera, łącznie z wersją Jogger HYBRID 140, będzie również produkowana w zakładzie w Tangerze (Maroko) od drugiego kwartału 2024 roku. (ms)