Alphabet w nowej odsłonie
Nowe elementy marki obejmują także nowe kolory - głęboki niebieski, ciepły koral i świeży jasnoniebieski
25.10.2021

Alphabet w nowej odsłonie



Alphabet prezentuje swoją nową, kompleksowo odświeżoną markę. Nowy strategiczny cel firmy znajduje swoje odzwierciedlenie w przeprojektowanym logo oraz nowoczesnej identyfikacji wizualnej, które wspierają wejście Alphabet w nową erę mobilności.

Alphabet ujawnia nowy wizerunek oraz wartości marki, osiągając kolejny kamień milowy w swojej działalności, trwającej nieprzerwanie od 1997 roku.

- Alphabet to firma myśląca przyszłościowo. Dostrzeganie i przewidywanie trendów, wdrażanie nowej mobilności i technologii oraz elastyczność w zakresie zmian to podstawowa część tego, kim jesteśmy. Teraz nadszedł czas, abyśmy dostosowali wygląd naszej marki do nadchodzących w naszym sektorze zmian – mówi Markus Deusing, CCO Alphabet International.

Jednym z głównych punktów strategicznych firmy jest wzmocnione zaangażowanie w kwestie związane z ochroną środowiska.

- Zrównoważony rozwój to wiodący temat przyszłości – we wszystkich obszarach – a my chcemy odgrywać istotną rolę w kształtowaniu tej przyszłości - dodaje Deusing.

- Tego lata UE w końcu ogłosiła, że celem Europy jest stanie się pierwszym kontynentem, który będzie neutralny klimatycznie do 2050 roku. To wyraźnie zwiększa potrzebę działania ze strony naszych klientów, ale także z naszej jako dostawcy rozwiązań mobilności. Samochody służbowe nie tylko jeżdżą średnio ponad 2 razy częściej niż samochody prywatne, ale także stanowią ponad 60 proc. wszystkich nowych samochodów sprzedawanych w Europie. W tym kontekście elektryfikacja, a tym samym dekarbonizacja flot, ma szczególne znaczenie dla osiągnięcia celów klimatycznych. Ważniejsze niż kiedykolwiek będzie nie tylko pełne wykorzystanie naszej wiedzy w zakresie doradztwa, ale także ciągłe rozwijanie jeszcze wygodniejszych i bardziej elastycznych usług. To i oparte na zaufaniu partnerstwo z naszymi klientami i ich kierowcami wyróżniają nas na tle konkurencji – podkreśla Helmut Hoidn, CEO Alphabet Polska.

Alphabet planuje promować zrównoważony rozwój za pośrednictwem rozwiązań elektromobilności, w szczególności poprzez usługę AlphaElectric. Dzięki wdrożeniu tak zwanego „doradztwa w zakresie zrównoważonego rozwoju” Alphabet oferuje klientom swój know-how w zakresie celów emisji CO2, neutralności klimatycznej oraz wszelkich tematów dotyczących zrównoważonego rozwoju. Kolejnym katalizatorem nadchodzących zmian jest tematyka cyfryzacji. Przyszłość flot będzie zdeterminowana przez rozwiązania cyfrowe, które sprawiają, że życie klientów staje się znacznie prostsze i wygodniejsze. Przykładem takiego wygodnego rozwiązania cyfrowego jest aplikacja AlphaGuide.

Nowa tożsamość marki odzwierciedla głęboko zakorzenione rozumienie usług i klientów oraz przekłada nowy kierunek Alphabet na nową obietnicę marki i hasło: "Your mobility. Made easy."

- Cały wizerunek oraz obecność Alphabet na rynku stają się bardziej chwytliwe, emocjonalne i nowoczesne. Nowa identyfikacja wizualna marki ponownie interpretuje elementy poprzedniego designu tak, aby całość stała się bardziej cyfrowa i dynamiczna. „Nowy projekt odzwierciedla naszą nowoczesność. Jednak wdrażane przez nas zmiany to znacznie więcej niż tylko estetyka - przede wszystkim odzwierciedlają one zmiany w naszej firmie - wyjaśnia Deusing.

Nowe elementy marki obejmują także nowe kolory - głęboki niebieski, ciepły koral i świeży jasnoniebieski, a wraz z nowym krojem czcionki, Alphabet jest teraz zoptymalizowany pod kątem cyfrowego świata, aby komunikować się i wchodzić w interakcje z klientami oraz interesariuszami na 31 rynkach. (ww)