Volvo stawia na opony całoroczne w modelach elektrycznych
Konstruktorzy Volvo zdecydowali, że jeden zestaw opon całorocznych lepiej poradzi sobie w szerokim zakresie warunków pogodowych i drogowych, niż opony letnie lub zimowe. W ten sposób Volvo Cars ułatwi życie użytkownikom szwedzkiej marki, którzy unikną kłopotów związanych ze zmianą opon a okazji będą mieli udział w zmniejszeniu emisji CO2 do atmosfery.
Opony Recharge są pierwszymi oponami do całorocznego użytku, które ze względu na opory toczenia osiągnęły najwyższą klasę efektywności energetycznej A. Właśnie opory generowane w trakcie pracy opon mają znaczący wpływ na poziom zużycia paliwa przez samochód, a tym samym emisję CO2 do atmosfery. Producent przekonuje, że jazda elektrycznym Volvo XC40 na oponach Recharge może zmniejszyć zużycie energii nawet o 8 procent i wydłużyć średni zasięg w porównaniu z jazdą na tradycyjnych oponach zimowych.
Statystyki rynku oponiarskiego wskazują, że coraz więcej klientów używa tylko jednego kompletu opon przez cały rok, można więc w ten sposób zmniejszyć produkcję felg aluminiowych, a tym samym generować dodatkowe korzyści w zakresie wpływu na ochronę środowiska.
- W przypadku samochodów elektrycznych utrzymanie niskiego oporu toczenia opon jest ważniejsze niż w przypadku samochodów z tradycyjnym napędem, ponieważ ma większy wpływ na zużycie paliwa i zasięg. Zwykle ta cecha ogranicza się do opon letnich, ale dzięki oponom Recharge przedłużamy ją na zimowe miesiące i osiągamy wyraźne korzyści dla klientów i środowiska - powiedziała Gisela Blomkvist, szef Volvo Cars Sustainability Center.
W opinii producenta opony Recharge, opracowane specjalnie do standardowego wyposażenia dla modeli elektrycznych Volvo XC 40 Recharge i C 40 Recharge zapewniają bezpieczną eksploatację samochodu w każdych warunkach atmosferycznych zwłaszcza, gdy pogoda i warunki drogowe często się zmieniają. Szwedzi wyliczają tutaj wybrane kraje Europy Północnej i Środkowej (m.in. Szwecję, Norwegię, Czechy, Niemcy, Francję i Polskę).
Eksperci Volvo Cars zastrzegają jednak, że opony Recharge nie zawsze muszą być najlepszą opcją dla każdego użytkownika. Dla klientów mieszkających na obszarach, gdzie panują trudne warunki zimowe, a jazda po śniegu lub lodzie jest uciążliwa, lub dla tych, którzy często odwiedzają takie obszary, tradycyjne opony także zimowe a nawet z kolcami pozostają najbezpieczniejszym wyborem i nadal będą dostępne jako opcja wyposażenia.