Volkswagen e-Golf to już historia
Dokładnie 23 grudnia zjechał z taśmy produkcyjnej fabryki Volkswagena w Dreźnie e-Golf, jeden z najpopularniejszych samochodów elektrycznych w Europie.
Wprowadzony na rynek w 2014 r. produkowany był w Wolfsburgu do lata 2020 r. W 2017 r. fabryka VW w Dreźnie Transparent Factory rozpoczęła produkcję równolegle, aby zaspokoić wysoki popyt. W sumie 145 561 aut opuściło dwa niemieckie zakłady produkcyjne w ciągu ponad siedmiu lat. Pod względem sprzedaży e-Golf jest jednym z najpopularniejszych samochodów elektrycznych w Europie - zwłaszcza wśród klientów w Norwegii i na rodzimym rynku niemieckim.
Czas na ID.3
Teraz niemiecki producent stawia na elektryczny model ID.3. Pierwszy pojazd oparty na Modular Electric Drive Kit (MEB) Volkswagena. Platforma została opracowana specjalnie z myślą o samochodach elektrycznych i jak najlepiej wykorzystuje możliwości mobilności elektrycznej. ID.3 wyróżnia duży zasięg (420 – 549 km), czas ładowania do pełna baterii ok. 6 godz. 15 min., przestronne wnętrze kabiny pasażerskiej i dynamiczne prowadzenie (przyśpieszenie 0 do 100 km/godz. w 7,3 sek.). Od czasu wprowadzenia na rynek europejski we wrześniu 2020 roku ponad 28 000 samochodów zostało przekazanych klientom. Podstawowa wersja ID.3 dostępna w Polsce od 155 890 zł.(ww)