Te luksusowe marki kochają Amerykanie
Amerykańscy klienci Lexusa najchętniej wybierali model RX. Japoński SUV trafił do aż 101 059 nabywców
10.02.2021

Te luksusowe marki kochają Amerykanie

Niemieckie i japońskie samochody segmentu premium rywalizowały w ubiegłym roku na amerykańskim rynku. Oczywiście, pandemia koronawirusa nie pozostawała bez wpływu na ich sprzedaż, ale segment ten i tak radził sobie nieźle. Jakie luksusowe marki i modele cieszyły się w tym trudnym roku w USA największym powodzeniem?


Najpopularniejszym producentem aut klasy premium w Stanach Zjednoczonych było BMW. Bawarska marka sprzedała dokładnie 278 732 samochodów, a jej najchętniej wybieranymi modelami były SUV-y X3 oraz X5. Jednak recesja związana z pandemią koronawirusa sprawiła, że sprzedaż BMW w USA spadła o 17,5%.

BMW X3
   
 BMW X5       

Kolejne miejsce w tym rankingu zajął japoński Lexus, z różnicą względem lidera wynoszącą mniej niż 4 tys. samochodów. W 2020 roku z salonów japońskiego producenta za oceanem wyjechało 275 041 aut. Lexus wyjątkowo dobrze poradził sobie z kryzysem. Jego sprzedaż w ubiegłym roku spadła na amerykańskim rynku o 7,7%, co można określić świetnym wynikiem na tle konkurencji, która często traciła znacznie więcej. Amerykańscy klienci Lexusa najchętniej wybierali model RX. Japoński SUV trafił do aż 101 059 nabywców. Marka z Kraju Kwitnącej Wiśni trzyma się zresztą bardzo dobrze również na innych rynkach. W 2020 roku Lexus dostarczył klientom na świecie 718 715 samochodów. Wprawdzie to o 6% mniej niż rok wcześniej, ale w drugiej połowie 2020 wyniki marki były o 2% wyższe niż w tym samym okresie poprzedniego roku. W Polsce Lexus osiągnął prawie 17-procentowy wzrost sprzedaży w porównaniu do 2019 roku.

Trzecią najpopularniejszą marką premium w USA okazał się Mercedes-Benz. Amerykanie kupili 274 916 samochodów niemieckiego producenta, co oznacza spadek o 13% względem ubiegłego roku. Czwartą lokatę zajęło Audi z wynikiem 186 520 aut (-17%), a na piątym miejscu znalazł się Cadillac z rezultatem 129 495 samochodów (-17,1%). (oprac. ms)