ŠKODA jeszcze bardziej międzynarodowa, zelektryfikowana i cyfrowa
ŠKODA KUSHAQ
27.06.2021

ŠKODA jeszcze bardziej międzynarodowa, zelektryfikowana i cyfrowa

ŠKODA do 2030 roku chce być jedną z pięciu najlepiej sprzedających się marek w Europie. Zamierza to osiągnąć poprzez oferowanie niedrogich modeli spalinowych takich jak nowa Fabia oraz rozszerzyć o trzy nowe modele gamę samochodów w pełni elektrycznych.


Podczas międzynarodowej konferencji poświęconej planom rozwojowym czeskiej marki „Next level ŠKODA Strategy 2030” dyrektor generalny ŠKODY Thomas Schäfer zapowiedział, że do roku 2030 w pełni elektryczne modele ŠKODY będą stanowiły około 50 do 70 procent sprzedaży w Europie.

Według Schäfera samochody elektryczne lub ich komponenty mają być produkowane we wszystkich fabrykach ŠKODY w Czechach. Firma stawia również na sprzedaż online, dlatego planuje, że do 2025 roku w ten sposób będzie sprzedawany jeden na pięć samochodów marki ŠKODA. Dyrektor generalny czeskiej marki ujawnił, że w planach rozwojowych nie wyklucza się również wersji elektrycznej ŠKODY Octavia zaś już w 2023 zadebiutuje na rynku nowej generacji Superb.

Skoda
Thomas Schäfer, dyrektor generalny marki ŠKODA,


W rozwoju marki mają pomóc również rynki poza Europą. Schäfer podkreślił, że ŠKODA jest już odpowiedzialna za wszystkie działania Grupy VW w regionach Indii, Rosji i Afryki Północnej zaś globalny potencjał sprzedaży osiągnął 1,5 miliona sztuk. (ww)