Polacy polubili Dacie
Dacia Duster juz z nowym logo moraki
27.02.2023

Polacy polubili Dacie

W ubiegłym roku Dacia sprzedała w Polsce 20 739 samochodów osobowych. Marka zajęła 4. miejsce w sprzedaży do klientów indywidualnych. Udział marki w rynku wyniósł 4,9%, jest to 0,5 proc. więcej w porównaniu z rokiem 2021, co daje marce TOP8 na rynku samochodów osobowych.


Najchętniej kupowanym samochodem z gamy Dacii pozostaje Duster, z wynikiem 10 960 sprzedanych egzemplarzy. Duster uplasował się na 2. miejscu w segmencie C-SUV, a wśród klientów indywidualnych jest liderem w segmencie. Duster jest również na 4. miejscu wśród modeli najchętniej wybieranych przez klientów w Polsce. W tym roku w salonach pojawił się Duster w programie Dacia Up&Go z dostawą od ręki oraz wersja Extreme – jeszcze bardziej „outdoorowa” propozycja Dacii.

Dacia Sandero


Drugim wynikiem może poszczycić się Dacia Sandero – w 2022 roku w Polsce wydano 6 049 tych samochodów. Model znalazł się w TOP2 w segmencie wśród klientów indywidualnych oraz w TOP3 w całym segmencie B.

Dacia Jogger


Gama Dacii wzbogaciła się w zeszłym roku o nowy model, Dacię Jogger. Samochód w wersji 5- i 7-miejscowej cieszy się dużym zainteresowaniem klientów. W ubiegłym roku sprzedano 2 081 Dacii Jogger, co plasuje ją na 3 pozycji wśród najbardziej popularnych modeli marki. Sprzedaż Joggera z silnikiem LPG stanowi blisko 80%, najczęściej klienci wybierają bogatą wersję Extreme z fabrycznym LPG i siedmioma miejscami.

Silniki dwupaliwowe

Silniki dwupaliwowe (zasilane benzyną i LPG) stanowią 54% sprzedaży marki w Polsce. Dacia jest jedynym producentem oferującym dwupaliwowe silniki (benzyna/LPG) w całej swojej gamie samochodów osobowych. Oferta ekologicznych, ekonomicznych i praktycznych silników TCe 100 LPG Dacii spotkała się z dużym zainteresowaniem klientów. Dwa na trzy samochody sprzedawane w Polsce klientom indywidualnym są to samochody z fabryczną instalacją LPG.



Dacia wprowadziła też nową identyfikację wizualną we wszystkich modelach gamy - wszystkie samochody w salonach pojawią się z nowym logo. Nowy wizerunek marki widoczny także będzie w salonach i serwisach do końca br. (ms)